Na tle AppStore czy Android Market wynik może budzić politowanie. Ale i tak jest niezły.
Warto przeczytać: | |
Windows Phone 7 na rynku obecny jest zaledwie od kilkunastu tygodni, ale w tym czasie udało się sprzedać już nieco ponad półtora miliona urządzeń z zainstalowanym mobilnym systemem operacyjnym Microsoftu.
Dziś Marketplace - czyli usługa analogiczna do zajmujących się dystrybucją aplikacji AppStore i Android Market - dobił do kamienia milowego w postaci 5000 dostępnych programów. Nie jest to wynik przesadnie imponujący na tle rywali, których osiągnięcia liczy się już w setkach tysięcy, ale za to BlackBerry i Palm czują na sobie oddech rywala.
Microsoft wkrótce uplasuje się na podium, bo i sam nie szczędzi pieniędzy wydawanych na promocję. Pracownicy są bardzo pewni siebie podkreślając nawet w wywiadach, że projekt, w który zainwestowano tak wiele musi odnieść sukces. Pierwszy już jest - tempo wzrostu Marketplace jest szybsze niż w przypadku Android Market.
Choć oczywiście o zależnościach pomiędzy poszczególnymi systemami można napisać książkę i wyjaśniać czemu dzieje się tak, a nie inaczej, dziś sukcesu Microsoftu nie będziemy rozbijać na części pierwsze. Zadowolimy się gratulacjami!
Polecamy artykuły: | ||
Poradnik świąteczny | MEGATEST: wydajne laptopy i poręczne netbooki | Jabłko czy gruszka? Test iPada z iOS 4.2 |
Komentarze
2Moim zdaniem powinny być dwie sekcje marketów w każdej z platform, free, oraz exclusive, gdzie w przypadku tego drugiego za umieszczenie tam aplikacji trzeba będzie zapłacić np. 1000$, a zarazem w comiesiecznym wyborze aplikacji z działu free, które okazały się dobrze napisanymi, przydatnymi aplikacjami/grami, które dostały szerokie uznanie, dzięki temu uzyskują awans do mniej zaśmieconej sekcji.