Microsoft ma nowy plan – wprowadzenie kompatybilności gier napisanych na XBOX 360 z przyszłymi konsolami tego koncernu. Nie chodzi tutaj wyłącznie o możliwość uruchamiania gier z XBOX 360 na jego następcach. Idea polega na tym, aby gry napisane dla danej konsoli (np. XBOX 360), na przyszłych generacjach wyglądały lepiej, działały w wyższych rozdzielczościach i oferowały płynniejszą animację.
Gry dla XBOX 360 wykorzystują interfejs Direct 3D, który powinien dobrze się skalować na nowym, szybszym sprzęcie. Problem polega jednak na tym, że twórcy gier musieliby brać pod uwagę, że w przyszłości będzie on uruchamiany na innym hardware. Microsoft już zastanawia się nad stworzeniem specyfikacji dla programistów, która pozwoli im na tworzenie bardziej wszechstronnego i kompatybilnego kodu, niż dotychczas.
Cały pomysł nie jest zupełnie nowy. Na przykład na PlayStation 2 można uruchamiać gry z PlayStation z włączonym wygładzaniem tekstur, który nie było obsługiwane na „jedynce”. Koncepcja Microsoftu jest jednak dalece bardziej zaawansowana i jeśli zostanie zrealizowana, otworzy przed graczami znacznie szersze możliwości.
Komentarze
1