Microsoft dementuje - konsola Xbox One nie będzie miała 12 GB pamięci RAM
To oczywiście nie oznacza, że już nic się w Xboksie One nie zmieni. Jak pokazuje Microsoft, nie stanowi to dla niego większego problemu.
Po prezentacji konsol nowej generacji wiele osób zarzucało Microsoftowi, że jego urządzenie ma słabszą specyfikację, jego polityka jest mniej przyjazna graczom, a mimo to cena jest wyższa o 100 dolarów. Od tego czasu Xbox One przeszedł kilka zmian, dzięki którym jego pozycja wydaje się teraz nieco mocniejsza. Gracze chcą jednak jeszcze więcej.
Niedawno Microsoft poinformował o zwiększeniu taktowania procesora graficznego z 800 do 853 MHz. „Jesteśmy coraz bliżej osiągnięcia finalnej wydajności i tego jak urządzenie będzie pracować. Chcemy być pewni, że dostarczymy produkt, który umożliwi deweloperom utworzenie świetnych gier” – komentował Major Nelson.
Chwilę później pojawiła się plotka, jakoby Microsoft zamierzał zwiększyć pamięć RAM z 8 do 12 GB. Albert Penello, szef do spraw marketingu, jednoznacznie zdementował jednak tę informację za pośrednictwem Twittera. To oczywiście nie oznacza, że już nic się w Xboksie One nie zmieni. Jak pokazuje Microsoft, nie stanowi to dla niego większego problemu.
Przypomnijmy, że światowa premiera konsoli Xbox One datowana jest na listopad bieżącego roku. Do polskich sklepów urządzenie trafi na początku 2014.
Źródło: VR-Zone
Komentarze
35http://www.eurogamer.pl/articles/digitalfoundry-wieksza-przepustowosc-pamieci-w-xbox-one
"32MB „wbudowanego, statycznego RAM-u”, znajdującego się w procesorze konsoli.
Pierwotnie sądzono, że takie rozwiązania poradzi sobie ze 102GB danych na sekundę - wynik imponujący, ale wciąż słabszy niż 176GB/s w przypadku PS4. Teraz, gdy Xbox One trafił do produkcji, Microsoft zrewidował swoje przewidywania, mówiąc deweloperom, że teoretycznie możliwe jest osiągnięcie przepustowości na poziomie 192GB/s."
W sumie ma więc 68GB/s + 192GB/s.
Normalnie jasnowidzenie to w naszym kraju norma :D
Wy sie modlcie by gry byly fajne, a nie takie na 5h a pozniej w kąt bo nie warto do niej wracac.
"Przypomnijmy, że światowa premiera konsoli Xbox Ona datowana jest na listopad bieżącego roku."
Może warto byłoby puścić plotkę, że wersja "Ona" będzie w kolorach pastelowych, natomiast "On" wyłącznie Black i Military Green;)
Taki mały żarcik, bo trudno się powstrzymać.
idac krok do przodu. mozemy zalozyc, iz mamy system windows 7 z 'x' podzespolami i chcemy obejrzec film w rozdzielczosci 4k 60 fps przy bardzo wysokim bitrate'cie video+audio 50mbps. zapewne doswiadczymy tzw. klatkowania obrazu.
z drugiej strony ten sam film puscmy na specjalnie przygotowanej wersji linuxa specjalnie pod komputer z 'x' podzespolami. na 100% wydajnosc przetwarzania algorytmiki do wyswietlania danego obrazu bedzie znacznie bardziej zadawalajaca- obraz bedzie plynniejszy.
Podsumowanie: o ile konsole beda mialy porzadnie napisany system, ktory nie bedzie zarzadzal i opoznial obliczeniami danych podzespolow konsoli tym bedzie mozna wiecej wycisnac z danej zabawki :)
wiec bedizemy mogli grac w wysokiej jakosci/efektywnosci/ai gry w fhd z wielkimi dokladnymi teksturami lub nawet 4k o ile pozwola na to tworcy.
nie mniej jednak wedlug mnie pc ma wszystko co jest potrzebne do zabawy/pracy/przyjemnosci/grania/programowania/przegladania. konsola ma byc bestia do grania,a nie tunerem tv :P
takie moje zdanie.
pozdrawiam
Jak coś to ja jestem przygotowany, bo od tygodnia mam nagrywarkę Blu-Ray i mam nadzieję ze będę z niej korzystał nie tylko do zapisu danych na płytach.
Po to dzisiaj konsole są budowane w oparciu o z unifikowane podzespoły żeby napisane na nie programy można było w razie potrzeby szybko przeportować. Nie łudźcie się że będzie inaczej bo chodzi o zwykła kasę. I tak, specyfikacja obydwu konsol jest żałosna i tak jak było powiedziane na początku kiedy się mówiło o następcach PS3 i Xbox 360 ze będą służyły do casualowego grania. Owszem ze względu na zainstalowane w środku AMD i moduły pewnie gry będą optymalizowane pod wiele rdzeni (jak Crysis 3) co sprawi ze mogą być dość silne w dniu premiery, o tyle PCty jeszcze szybciej odskoczą od nich wydajnościowo niż miało to miejsce w tej generacji.