Xbox One coraz silniej depcze PS4 po piętach - EA zdradza ciekawe informacje
Dyrektor finansowy EA, stwierdził podczas ostatniego wywiadu, iż sytuacja konsoli przygotowanej przez Microsoft nie jest wcale taka zła.
Od kilku miesięcy cały czas powtarza się stwierdzenie, że konsola PS4 sprzedaje się dużo lepiej niż Xbox One. Najnowsze informacje kładą jednak na całą sytuację nieco inne światło.
Blake Jorgensen, dyrektor finansowy EA, stwierdził podczas ostatniego wywiadu, iż sytuacja konsoli przygotowanej przez Microsoft nie jest wcale tak zła, jak niektórzy myślą. Wprawdzie to propozycja Sony cały czas sprzedaje się lepiej, ale jeśli dać wiarę słowom wspomnianego przedstawiciela EA to Xbox One w coraz szybszym tempie zbliża się do swojego rywala.
"Sony wyraźnie wysunęło się ze swoją konsolą na prowadzenie, głównie dzięki dobrej strategii cenowej. Microsoft bardzo szybko nadrabia jednak zaległości."
Z ostatnich raportów wynika, iż do sklepów trafiło 10 milionów egzemplarzy Xbox One i ponad 13,5 miliona konsol PS4. EA szacuje, że do końca roku konsole dobiją łącznie do 25 milionów egzemplarzy na sklepowych półkach.
"Działania związane z obniżką cen, które mają ostatnio miejsce, a które będą trwać także w okresie świątecznym plus zmiany oprogramowania będą nadal przyciągać konsumentów do nowych konsol."
Czy któraś z konsol znalazła już miejsce w Waszych domach?
Źródło: gamasutra, cinemablend
Komentarze
61Problemem jest to, że pamięci jest za mało, a jej wydajność ledwo przekracza wydajność pamięci PS4 (176 GB/s). Ta dodatkowa pamięć może być przydatna przy niektórych operacjach, ale ogólnie rzecz biorąc nawet nie pomoże się zbliżyć do pamięci z PS4 w realnych zastosowaniach.
Sprawa z AC: Unity to nie zagadka, bo wprost twórcy mówili jaki mieli problem. Problem jest taki, że CPU w konsolach są takie słabe, że musieli się mocno ograniczać z AI, bo nie wyrabiały się. Procek z XO jest minimalnie szybszy. Tzn standardowo. Obie konsole są ograniczone do 6x rdzeni dla gry z tym, że na PS4 jest to 1.6GHz (76,8 GFLOPS), a XO 1.75 GHz (84 GFLOPS)... jednak Sony wydało Devkit pozwalający programiście zadecydować o zwiększeniu częstotliwości rdzeni na 1.75 GHz jak w XO... a dodatkowo Sony zastrzega możliwość w przyszłości specjalne zezwolenia dawać na odblokowanie 7mego z 8miu rdzeni (w wypadku XO raczej niemożliwe, ze względu na ilość usług działających w tle... które zabierają dodatkowo nawet podczas gry 10% z GPU... które i tak jest słabe).
No XO trochę nadgania ostatnio płynnością animacji. Schodzą z rozdzielczości ale gra się przyjemnie. Do tego wygodny pad, niezłe gry i wcale nie jest tak czarno jak myslano.
Przecież X ma słabsze podzespoły niż PS
"Najnowsze informacje kładą jednak na całą sytuację nieco inne światło."
Poprawnie powinno być "rzucają" a nie "kładą". Nie słyszałem nigdy o zwrocie "kładą światło".