Xbox One X już w sprzedaży - najpotężniejsza konsola na świecie
Sklepy internetowe i stacjonarne prowadzą już sprzedaż konsoli Xbox One X. Dziś odbywa się jej rynkowy debiut.
„Najpotężniejsza konsola do gier na świecie” wylądowała na półkach sklepowych. Każdy chętny może już udać się do sklepu i wrócić do domu ze swoim egzemplarzem Xbox One X lub zamówić go przez Internet.
Xbox One X to nowoczesny układ graficzny o wydajności 6 teraflopów, ośmiordzeniowy procesor AMD taktowany zegarem 2,3 GHz i pamięć o przepustowości 326 GB/s. Efekt? Możliwość cieszenia się jakością 4K HDR i płynnością 60 klatek na sekundę (choć, oczywiście, nie w każdej grze).
Skoro już przy grach jesteśmy, przypomnijmy, że na Xbox One X można uruchomić każdą grę kompatybilną z podstawowym Xbox One. Część z nich otrzyma też aktualizacje, które pozwolą wykorzystać moc nowego urządzenia. Wczoraj opublikowaliśmy listę tych, które zostały już „ulepszone”.
Microsoft chwali się, że „konsola dysponuje o 40 procent większą mocą obliczeniową, niż jakiekolwiek inne dostępne obecnie urządzenie tego typu”. Wspomina też, że oferuje „odtwarzanie treści wideo w jakości 4K Ultra HD Blu-ray na wbudowanym odtwarzaczu oraz podczas strumieniowania obrazu, wsparcie dla technologii High Dynamic Range (HDR) w grach i filmach wideo oraz dźwięk w standardzie Dolby Atmos”.
Specyfikacja Xbox One X:
- Procesor: 8 rdzeni x86 taktowanych 2,3 GHz
- Układ graficzny: 6 TFLOP AMD Radeon Polaris (40CU, 1.172 GHz)
- Pamięć: 12 GB GDDR5 (przepustowość 326 GB/s)
- Dysk twardy: 1 TB 2,5-cala
- Napęd: Blu-ray UHD
- Gniazda: 3x UBS 3.0, HDM 1.4b (wejście), HDMI 2.0b (wyjście), wyjście IR, złącze optyczna (S/PDIF), Ethernet (IEEE 802.3 10/100/1000)
- Zasilacz: wbudowany 245W
- Wymiary: 30 x 24,2 x 6 cm
- Waga: 3,8 kg
Konsola Xbox One X jest już dostępna w sprzedaży, między innym w sklepie Media Expert. Jej sugerowana cena to 2199 złotych i tyle też tam kosztuje. Warto tyle wydać? Ostateczną odpowiedź przyniosą testy „ulepszonych” gier, ale nasze pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne.
Tymczasem... zostawiamy Was już z materiałem wideo:
Źródło: Xbox. Foto: Xbox
Komentarze
52Pierwsza scena - O MATKO jaka kompresja tego filmu... Jakie ogromne bloki widać... rany. Dlaczego wrzucili film tak mocno skompresowany.
Po 5 sekundach skapowałem się, że to Minecraft.
:)
powinno być pisane "6 teraflo/s" albo "6 teraflops"
Screeny z neogafa. Ależ to wygląda na xbox X, ostrość idealna nawet w 100% powiększeniu. Nie mam jeszcze tej gry na PC, ani na Xboxa :P, ale skoro wersja na xboxa ma dodatkowo HDR, to może wybiorę właśnie tą wersje.
Piotrek@ jak sprawdzisz tego AC Origins w wersji na xbox X to napisz czy warto wybrać tą wersje
Już pierwsze przecieki z gry TOMB RAIDER na ten sprzęt było widać ,że PC ma gorszą jakość tekstur i mniejszy dystans w jakości tekstur dlatego patrząc pod kątem G1080Ti każda osoba zastanowi się czy warto zmieniać teraz kartę graficzną na ten model bo testy pokażą ,że XBOX ONE X nie tylko w jednej grze będzie generował wyższej jakości obraz pod względem lepszych tekstur.
Nie ma co porównywać PS4Pro i XBOX ONE X bo po raz pierwszy MICROSOFT zaimplementował DX12 w GPU w prawie w całości i rzeczywiście jakby było to możliwe na więcej to CPU byśmy tam nie uświadczyli.
Jak zaczną wychodzić gry pisane pod tego potworka SEMI-EX bo w końcu i na PC się pojawią to będzie można wtedy w pełni porównywać PC z XBOX ONE X a posiadacze kart graficznych typu G1080Ti będą zachodzić czemu gra na tym multimedialnym sprzęcie potrafi wyglądać ładniej.
Owszem na PC będzie miał więcej FPS ale nie osiągnie takiej jakości w generowanym obrazie bo nie dość ,że będzie więcej szczegółów w generowanym obrazie to będzie można wykorzystać ten HDR już teraz wraz z większą paletą kolorów.
Najgorsze ,że nie ma teraz na razie obecnego telewizora na rynku ,który miałby wyjście HDMI spełniające te normy co w tej konsoli no chyba ,że będzie to tylko wymagało aktualizacji w niektórych TV.
Juz się nie mogę doczekać na te podniety oszołomów w necie jaką tą technologię kosmiczną MS tam wsadził. Ciekawe czy 64 kolejki zadań z Cella były drogie w opłacie u AMD/Sony. Tak tak retardy. Jeśli Xbox One X ma 64 kolejki zadań (w tym asynchrous) to posiada on technologię z PS3, z Cella, z którego tak się retardy nabijały latami, jaki to on źle zaprojektowany (a tu minęło 10 lat i Assasin:O ma oświetlenie jak tetris na PS3). Co za obrót spraw. Normalnie nigdy nie przypuszczałem, ze dożyje tego momentu. :)