Nowa tajemnicza gra 2K Games to kontynuacja jednej z najlepszych strategii ostatnich lat.
Wszystko stało się jasne. Nowa gra firmy 2K Games to rzeczywiście nowa odsłona serii XCOM. Przy okazji potwierdzenia poznaliśmy kilka szczegółów na jej temat.
XCOM 2 – po prostu. Tak zostanie zatytułowana ta nowa strategia. Jej produkcją zajmie się studio Firaxis Games, a więc twórcy poprzedniej, bardzo ciepło przyjętej odsłony – XCOM: Enemy Unknown. Możemy zatem być dobrej myśli.
XCOM 2 zabierze graczy w niedaleką przyszłość, do roku 2035. Ludzkość przegrała wojnę z obcymi, którzy teraz całkowicie zmienili porządek świata. Te wydarzenia spowodowały, że tajna organizacja paramilitarna XCOM zadecydowała o swoim powrocie. Cel: uwolnienie Ziemian spod jarzma kosmitów i odzyskanie kontroli nad Błękitną Planetą.
W XCOM 2 zatem będziemy mieli do czynienia z odwróceniem się roli – organizacja XCOM staje się najeźdźcą. Największym problemem dla niej będą ograniczone zasoby surowcowe. Gracze będą zmuszeni do łączenia siły ognia i działań wywiadowczych, aby stworzyć poważną siatkę ruchu oporu i jednocześnie ujawnić złe zamiary kosmitów.
Studio Firaxis Games zapowiada nowe rozwiązania w rozgrywce. Jednym z najważniejszych będą generowane proceduralnie poziomy. Do tego doliczyć należy pięć uaktualnionych klas żołnierzy, większe możliwości modyfikowania jednostek, więcej typów wrogów oraz ulepszoną walkę taktyczną. Wisienką na torcie będzie większe wsparcie dla modów.
„Firaxis udowodniło, że mogą przerobić ukochaną markę tworząc XCOM: Enemy Unknown, zdobywcę wielu tytułów, w tym Gry Roku” – powiedział Christoph Hartmann, prezes 2K. „Dzięki XCOM 2, zespół chce tchnąć nowe życie w serię, dodając epicką narrację I rzucając graczom wyzwania niemalże niemożliwe do wykonania”.
„Odzew otrzymany ze strony pełnej pasji społeczności XCOM odegrał istotną role w trakcie tworzenia XCOM 2, zmuszając nas do przesunięcia granic jeśli chodzi o grafikę, rozgrywkę i powtarzalność w grach strategicznych” – powiedział Jake Solomon, dyrektor kreatywny XCOM 2 w Firaxis Games.
„Jesteśmy podekscytowani możliwością zaimplementowania pożądanych od dawna przez fanów takich elementów, jak choćby generowane poziomy czy wsparcie dla modów, a także więcej tego, co czyni XCOM świetną grą, jak choćby nowi kosmici, przeciwnicy czy klasy żołnierzy” – dodał Solomon.
Gra XCOM 2 powstaje z myślą wyłącznie o komputerach osobistych. Premiera planowana jest na tegoroczny listopad.
Źródło: 2K Games, Cenega, IGN
Komentarze
12X-COM: Enemy unknown był porażką. W porównaniu do pierwowzoru, potwornie spłycony i uproszczony.
Jakoś nie sądzę, by druga część tego samego, miała przynieść powrót do korzeni, a szkoda.
Co do cholery? Redaktor albo to skopiował skądś albo ostatnie lata przesiedział w piwnicy karmiony syfami w stylu XCOM właśnie