Xiaomi nie jest już liderem rynku chińskiego. Co więcej, dało się wyprzedzić aż trzem rywalom.
Xiaomi jest na rynku mobilnym liczącym się już graczem, ale nie znaczy to, że chiński producent niczym nie musi się martwić. Przeciwnie, właśnie znalazł się w sporych tarapatach i to na własnym podwórku.
Dane dotyczące sprzedaży smartfonów w drugim kwartale tego toku (Q2 2016) jasno dowodzą jednego - Xiaomi nie wiedzie już prymu na chińskim rynku. We wspomnianym okresie udało się sprzedać 12.8 miliona smartfonów. Sporo, ale lepsze rezultaty odnotowała aż trójka rywali.
Xiaomi musiało uznać wyższość Vivo, Oppo oraz Huawei. Sprzedaż 12.8 miliona smartfonów może niepokoić tym bardziej, że w analogicznym okresie zeszłego roku Xiaomi mogło pochwalić się wynikiem aż 19.5 miliona sprzedanych modeli.
Wtedy to Xiaomi było liderem rynku chińskiego, zgarniając dla siebie 18.6% udziałów. Obecnie, jak już zostało wspomniane, plasuje się na czwartej lokacie (11.7%). Będące nowym liderem Huawei może natomiast pochwalić się wynikiem 17.5% udziałów.
Źródło: scmp, strategyanalytics
Komentarze
12I mam tutaj pytanie, niby jakiego nie chinskiego smartfona macie ? Samsung, Nokia, Asus ? To wszystko jest z chin wiec sa tak samo chinskiej jak Xaomi a cena wyzsza :)