Bardzo odważna decyzja chińskiego producenta.
Xiaomi to jeden z najprężniej rozwijających się i rosnących w siłę chińskich producentów. Mimo tego mało kto spodziewał się, że może on w ogóle myśleć o pojawieniu się na rynku amerykańskim. Takie ma jednak plany i nie są one podobno wcale odległe.
Debiut na rynku amerykańskim odbyć ma się bowiem za kilka miesięcy. Będzie on jednak spokojny, ponieważ planowane jest uruchomienie sklepu, w którym nabyć można będzie jedynie gadżety czy akcesoria do urządzeń mobilnych.
Nic specjalnego, ale wedle oficjalnego stanowiska zabieg ten jest celowy i to jedynie wstęp do dalszych przedsięwzięć. Na początek producent chce zaznaczyć swoją obecność na nowym rynku i stać się choć minimalnie rozpoznawalnym. Potrzebne jest też zbudowanie odpowiedniego zaplecza i dopiero potem mówić można będzie o udostępnieniu Amerykanom smartfonów.
Co z Apple i patentami? Hugo Barra twierdzi, iż to akurat nie jest większym problemem i na liście rzeczy, którymi trzeba się martwić zajmuje 20-30 miejsce. Ile w tym prawdy? Przekonamy się o tym za kilka miesięcy.
Co sądzicie o decyzji Xiaomi? Czy efekt docelowy, a więc wprowadzenie na rynek amerykański smartfonów ma szansę powodzenia?
Źródło: reuters, telecomtalk
Komentarze
15http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/prezydent-komorowski-podpisal-ustawe-wprowadzajaca-polski-zywnosc-gmo
Pierwszy krok aby nową ACTA czyli TTiP wprowadzono - a co za tym idzie patenty na DNA, żywność, oprogramowanie.
Ciekaw jaki była wartość lobbingu ( w końcu to ładniej brzmi niż koperta) czy podobne sumy jak u Donaldzika z ACTA.