Yahoo zachęca do przeprowadzki wyższymi stawkami dla twórców.
Od marca da się usłyszeć głosy, że Yahoo pracuje nad swoją własną platformą wideo, mającą być alternatywą dla należącej do jej największego rywala – Google – usługi YouTube. Według doniesień AdAge serwis pojawi się w sieci już niedługo, a konkretnie latem bieżącego roku.
Według tego samego informatora, celem firmy Yahoo jest utworzenie platformy, dzięki której twórcy materiałów wideo otrzymają dodatkowe korzyści, jakich nie znajdą na YouTube. Mowa jest tutaj przede wszystkim o lepszym podziale dochodów i wyższych stawkach za reklamy (choć dokładne dane są nieznane). Według Yahoo zainteresowanie może być dzięki temu ogromne, a i twórcy będą mieli większą motywację.
Sama zasada działania ma natomiast być bardzo zbliżona do tego, do czego zdążył nas już przyzwyczaić YouTube. Wszystko po to, aby przeprowadzka była jak najmniej bolesna. Co więcej, firma Yahoo zamierza umożliwić twórcom czerpanie korzyści z obu platform jednocześnie. Jedyny wymóg – filmik będzie musiał pojawić się najpierw w jej serwisie.
Czy w Internecie jest miejsce na jeszcze jednego YouTube’a? YouTube’a od Yahoo?
Źródło: SlashGear, AdAge
Komentarze
14