Google zamierza wprowadzić opcję „kup”, aby z jednej strony usprawnić kontakt klient-przedsiębiorca, a z drugiej umocnić swoje źródło przychodów.
Reklamy w serwisie YouTube są czymś całkowicie normalnym. Być może jednak wkrótce będziemy mieli dodatkowy motyw, by w nie klikać. Według ostatnich informacji firma Google zamierza wprowadzić opcję „kup”, aby z jednej strony usprawnić kontakt klient-przedsiębiorca, a z drugiej umocnić swoje źródło przychodów.
„Aby połączyć moment, w którym użytkownik ogląda wideo z tym, w którym decyduje się na zakup produktu postanowiliśmy wprowadzić nowe narzędzie reklamowe, które pozwoli widzowi w prosty sposób uzyskać więcej informacji na temat produktu oraz kliknąć, by go kupić” – wyjaśnia firma Google na swoim blogu.
Jest to ważny ruch dla Google między innymi dlatego, że nowa funkcja może działać na urządzeniach mobilnych, a to ich użytkownicy właśnie generują mniej więcej połowę wszystkich wyświetleń. Wszystkie firmy, które miały już okazję przetestować nowe narzędzie przyznają, że realnie i pozytywnie wpływa ono na przychody z reklam, a jednocześnie koszty wykupienia pozostają niezmienione.
Przycisk „kup” pojawiać będzie się głównie podczas dłuższych spotów reklamowych przed lub w trakcie materiału wideo. Jak zapewnia Google, produkty będą dopasowywane do naszych preferencji i kraju zamieszkania.
Źródło: Google Blog, ITProPortal
Komentarze
7