Konsola do gier Sony PlayStation 3 przez ponad trzy lata dzielnie opierała się zakusom i próbom złamania zabezpieczeń, podejmowanych przez różne grupy. Żadnej się jednak nie udało, ale oto, dnia 26 stycznia 2010 roku PS3 poległa, a pokonał ją amerykański nastolatek George Hotz.
George Hotz - jak sam przyznaje w zaledwie pięć tygodni złamał zabezpieczenia konsoli PS3, którym do tej pory nie mogli podołać specjaliści z dziedziny łamania zabezpieczeń. Co prawda Hotz nie jest już nowicjuszem w tej dziedzinie bowiem jako pierwsza osoba złamał zabezpieczenia telefonu Apple iPhone.
Wracając jednak do tematu złamania zabezpieczeń konsoli, jak zapewnia jej "łamacz" odbyło się to bez ingerencji w jej podzespoły. A tak zmodyfikowana konsola jest w stanie uruchamiać nieoryginalne kopie gier, zmodyfikowane oprogramowania czy też gry przeznaczone dla jej poprzedniej wersji których de facto PlayStation 3 uruchamiać nie mogła.
Kilka dni temu Hotz na swoim blogu internetowym udostępnił próbki kodu, dzięki którym już możliwe jest dokonywanie własnoręcznych zmian w fabrycznym oprogramowaniu konsoli. Hotz zapewnia również, iż w przeciągu kilku najbliższych dni udostępni pełną dokumentację "łamania zabezpieczeń konsoli" oraz wyda stosowne narzędzie (explolit) umożliwiające dokonanie tego bez głębszej wiedzy.
Po opublikowaniu tych doniesień, firma Sony zapowiedziała szybką interwencję w celu wyeliminowania możliwości złamania oprogramowania w konsoli. Ale jak wiadomo, nawet jak firma naprawi problem to prędzej czy później pojawią się kolejne próby jego złamania.
Źrodło: geohotps3 Ihackintosh
Komentarze
123w dodatku komp można wykorzystać do celów naukowych i obliczeń, a ps3 tylko dla zabawy ;) dobra zabawka dla dzieci bogatych starych. koniec
I jeszcze jedno. Takie łamanie zabezpieczeń... czemu ma to służyć? Ja nie widzę takiej potrzeby, bo konsolę wykorzystuję wyłączenia do grania, więc po cholerę łamać zabezpieczenia? Nie potrzebuję robić kopii gier, skoro mam płyty, o które dbam, trzymając je w pudełkach w szufladzie. Gdzie niby mam te kopie robić i na czym?
Moim zdaniem to chodzi wyłącznie o piractwo i tego chłystka powinni przyskrzynić i wlepić mu 2 lata za kratami. Może by się człowiek nauczył, że poprzez upublicznianie takich prac wyrządza wiele szkód, a jeśli już MUSIAŁ, to mógł to zatrzymać wyłącznie dla własnej satysfakcji. Ewentualnie mógł zgłosić do SONY i rozpocząć współpracę... Mam nadzieję, że sprawa zakończy się sprawiedliwym wyrokiem dla tego EMO.
Zobaczymy czy tez będą bany jak na XBOXach - jeśli nie to mamy najlepszą okazję aby pozbyć się PS2.
poległa nie polegała...
Tekstury gorszej jakości, zubożone cieniowanie, o wiele mniejszy dystans wyświetlania obiektów, słabsza fizyka, brak antyaliasingu i efekty specjalne typu animacja wody - tym się różni "nowy" silnik od "starego".
Konsole nie mają szans na udźwignięcie takiego poziomu detali jak PC... miał rok lub dwa lata temu. Ich niewielka ilość pamięci RAM nie pozwala na szaleństwa niestety i dlatego CryEngine 3 (a za nim Crysis 2) wygląda tak, jak pecetowy Crysis wyglądał z ustawieniami opcji graficznych na "medium". Ciekawe, nie?
Mówiąc dosadniej - nie dla psa kiełbasa. ;D
[gamecorner-pl]
Jest to spore osiągnięcie gdyż zostały ominięte zabezpieczenia boot loader'a ale na razie do odpalania "kopii zapasowych" jeszcze bardzo daleka droga gdyż oryginalny system operacyjny konsoli (XMB) nie został w żaden sposób złamany.
Na razie pozwoli to wykorzystać pełną moc obliczeniową Cell'a pod Linux'em ale jest problem z wykorzystaniem akceleratora 3D gdyż nie jest to żaden standardowych chip (choć nVidia) i nie ma do niego żadnej specyfikacji o sterownikach nie mówiąc.
Drogi autorze...zanim cos napiszesz SPRAWDZ!!!
tylko w crysie są duże tereny pokryte roślinnością, a w killzone co praktycznie same mury i nic ciekawego ;P
Nie stac cie , nie kupuj!