Zgodnie z nowym raportem VerdictResearch, internauci w dalszym ciągu kupują w internecie i - co ważniejsze - mimo kryzysu gospodarczego wydają coraz więcej pieniędzy.
Raport zakłada, że w 2009 r. użytkownicy sklepów online wydadzą łącznie 33,4 miliarda dol. Jeśli ta tendencja zostanie podtrzymana, w bieżącym roku na zakupy online przeznaczymy o 13,3 proc. więcej pieniędzy niż w 2008. Z kolei w 2010 r., jeśli wierzyć badaniom VerdictResearch, odnotujemy kolejny wzrost, przeznaczając na zakupy aż 49,8 miliarda dol.
Według VerdictResearch warto kupować online (Fot. Sxc.hu)
VerdictResearch zauważa w raporcie, że sklepy internetowe zawdzięczają sukces przede wszystkim niższym cenom i dużej dostępności produktów. Dodatkowo internauci mogą łatwiej "zapolować" na specjalne okazje, ponieważ mają możliwość porównywania ofert poszczególnych sklepów. Mają też szybki dostęp do wielu promocji.
- Ci, którzy mają mniej pieniędzy do wydania, chcą wyszukać możliwie najlepsze okazje, żeby kupić markowe rzeczy w miarę tanio - powiedział Malcolm Pinkerton, autor raportu. - A najlepiej zrobić to w internecie - dodał.
Co ciekawe, choć sprzedaż rośnie, liczba klientów nie zwiększa się w tym samym tempie jak w latach poprzednich i kupujących w sieci w 2008 r. przybyło znacznie mniej niż w 2007. Z kolei w tym roku ma być ich mniej niż w 2008.
Jakie są według was największe korzyści wynikające z kupowania online? Czego nigdy nie kupilibyście w sklepie internetowym?
Źródło: Inf. własna
Komentarze
7