Gry: wpływ RAM na wydajność
Poniższe testy mają na celu pokazanie jak popularne gry działają na APU AMD, oraz jaki wpływ na wydajność ma taktowanie pamięci RAM. Testy AMD A10-5700 wykonaliśmy w dwóch ustawieniach:
- ustawienia domyślne z RAM 1333 MHz
- ustawienia domyślne z RAM 1866 MHz
DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
A10-5800K – 1866MHz | 40 33 |
A10-5700 – 1866MHz | 39 32 |
A8-5600K – 1866MHz | 33 27 |
A10-5800K – 1333MHz | 33 27 |
A10-5700 – 1333MHz | 33 27 |
A8-5600K – 1333MHz | 29 24 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1680 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
A10-5800K – 1866MHz | 45 37 |
A10-5700 – 1866MHz | 42 34 |
A8-5600K – 1866MHz | 37 31 |
A10-5800K – 1333MHz | 37 30 |
A10-5700 – 1333MHz | 37 30 |
A8-5600K – 1333MHz | 32 26 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0
A10-5800K – 1866MHz | 65 47 |
A8-5600K – 1866MHz | 58 46 |
A10-5800K – 1333MHz | 57 42 |
A10-5700 – 1866MHz | 52 38 |
A8-5600K – 1333MHz | 51 39 |
A10-5700 – 1333MHz | 50 35 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
A10-5700 radzi sobie znakomicie w wyższych rozdzielczościach. Im niższa rozdzielczość, tym większy wpływ procesora - a ten w A10-5700 nie należy do najwydajniejszych. Znakomicie widać to po teście w 1280 x 720, gdzie A10-5700 z pamięcią 1866MHz radzi sobie właściwie identycznie jak A8-5600K z pamięcią 1333MHz.
Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0
A10-5800K – 1866MHz | 29 22 |
A10-5700 – 1866MHz | 28 20 |
A8-5600K – 1866MHz | 27 19 |
A10-5800K – 1333MHz | 23 20 |
A10-5700 – 1333MHz | 23 18 |
A8-5600K – 1333MHz | 22 17 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1680 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0
A10-5800K – 1866MHz | 33 28 |
A10-5700 – 1866MHz | 32 25 |
A8-5600K – 1866MHz | 31 24 |
A10-5800K – 1333MHz | 27 22 |
A10-5700 – 1333MHz | 26 19 |
A8-5600K – 1333MHz | 25 21 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie, AA x0
A10-5800K – 1866MHz | 54 39 |
A10-5700 – 1866MHz | 52 34 |
A8-5600K – 1866MHz | 51 33 |
A10-5800K – 1333MHz | 44 33 |
A10-5700 – 1333MHz | 43 33 |
A8-5600K – 1333MHz | 42 30 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs w większym stopniu opiera się na GPU i tutaj A10-5700 radzi sobie znakomicie, tylko nieznacznie ustepując topowemu modelowi A10-5800K.
Borderlands 2 – 1920 x 1080
[kl./s] niskie
A10-5800K – 1866MHz | 29 23 |
A10-5700 – 1866MHz | 28 22 |
A8-5600K – 1866MHz | 26 21 |
A10-5800K – 1333MHz | 23 18 |
A10-5700 – 1333MHz | 22 18 |
A8-5600K – 1333MHz | 20 15 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 – 1680 x 1080
[kl./s] niskie
A10-5800K – 1866MHz | 32 26 |
A10-5700 – 1866MHz | 31 26 |
A8-5600K – 1866MHz | 29 23 |
A10-5800K – 1333MHz | 26 20 |
A10-5700 – 1333MHz | 24 19 |
A8-5600K – 1333MHz | 23 19 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 – 1280 x 720
[kl./s] niskie
A10-5800K – 1866MHz | 54 43 |
A10-5700 – 1866MHz | 53 41 |
A8-5600K – 1866MHz | 49 40 |
A10-5800K – 1333MHz | 42 34 |
A10-5700 – 1333MHz | 41 32 |
A8-5600K – 1333MHz | 39 30 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Podobnie jest w przypadku Borderlands 2 - A10-5700 z pamięciami 1866MHz radzi sobie właściwie tak samo dobrze jak A10-5800K. Większych różnic należy spodziewać się w grach, które w dużym stopniu obciążają procesor.