Podkręcanie
Do podkręcania standardowo użyliśmy aplikacji EVGA PrecisionX. Każdy akcelerator pracował z maksymalnym przetaktowaniem, przy którym na ekranie nie pojawiały się jeszcze artefakty, bądź zawieszenia.
Nasze próby
Zarówno referencyjne, jak i autorskie GeForce GTX 760 bez kłopotu pracują z częstotliwością rdzenia rzędu 1150-1170 MHz. Ze względu na rozbudowany system chłodzący karty graficznej Asus GeForce GTX 760 Striker oraz użyte komponenty elektroniczne mieliśmy nieco większe oczekiwania. I nie przeliczyliśmy się, albowiem udało nam się osiągnąć stabilne 1200 MHz. W przypadku układów pamięci RAM też uało się wyciągnąć nieco więcej, niż zazwyczaj, bo 1742 MHz.
Crysis 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 61 48 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 60 43 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 56 40 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 53 38 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 51 39 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 51 36 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 44 35 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (@1200/1742) | 38 + 5 30 + 3 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 41 32 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (1085/1502) | 38 30 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 36 26 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 36 26 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 35 28 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 32 25 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 30 24 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 30 23 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 28 22 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 28 22 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 19 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 92 74 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 90 73 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 89 67 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 86 69 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 85 56 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 83 60 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 83 60 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 82 54 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 78 48 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 75 53 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (@1200/1742) | 71 + 3 45 + 2 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 73 51 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 73 47 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (1085/1502) | 71 45 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 68 48 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 61 37 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 61 37 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 56 41 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 51 32 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 85 78 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 75 69 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 75 65 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 70 65 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 64 60 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 61 56 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 53 46 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 53 45 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 53 44 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 51 43 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (@1200/1742) | 40 + 5 34 + 4 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 44 40 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (1085/1502) | 40 34 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 39 34 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 38 33 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 35 31 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 34 30 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 31 28 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 24 18 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Overclocking w dość zauważalny sposób wpłynął na wyniki w wymagających grach. Dla przykładu, Tomb Raider przyspieszył średnio 5 kl./s. Identyczny wzrost odnotowaliśmy w Crysis 3, w którym podkręcony Asus GeForce GTX 760 Striker pokonał kartę GeForce GTX 680 cechującą się bogatszą architekturą GPU.
Pobór prądu
Pomiaru poboru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.). Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym, w którym była włączona przeglądarka Firefox z dwiema zakładkami oraz program muzyczny Foobar. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas zapętlonego testu w grze Crysis 3 (1920x1080).
Pobór prądu - Spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [W]
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 105 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 106 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 107 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 111 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 112 |
Asus R9 270X 2GB DCUII TOP (1120/1400) | 112 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 113 |
MSI R9 280X 2GB Gaming OC (1050/1500) | 113 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 113 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (1085/1502) | 113 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 115 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 115 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 116 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 116 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 120 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 121 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 137 |
Pobór prądu - Obciążenie
Crysis 3 [W]
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 225 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 248 |
Asus R9 270X 2GB DCUII TOP (1120/1400) | 275 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 284 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 289 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 292 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (1085/1502) | 324 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 325 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 338 |
Asus GTX 760 Striker 4GB (@1200/1742) | 339 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 352 |
MSI R9 280X 2GB Gaming OC (1050/1500) | 352 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 355 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 375 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 393 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 412 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 420 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 520 |
Podwyższona częstotliwość taktowania wpłynęła na wyższy pobór prądu. Asus GeForce GTX 760 Striker wymagał ok. 40 W więcej od podstawowego GeForce GTX 760 i kształtuje się gdzieś na poziomie GeForce GTX 680. Podkręcenie nie wpływa zbytnio na zwiększenie poboru prądu.