Pobór energii to chyba największa zaleta tej konstrukcji. Przy swojej założonej wydajności karta wraz z kompletną platformą wyposażoną w procesor Core2 Duo, chipset Intela i pamięci DDR3 pobierała zaledwie 93 W w trybie IDLE (spoczynek), oraz 122 W przy wspomaganiu przetwarzania wideo.
Dołączenie kolejnego wyświetlacza w trybie 2D poskutkowało wzrostem zapotrzebowania na prąd do 116 W.
Pod obciążeniem karta także pokazała się z dobrej strony. Pomimo iż jej TDP ustalono na poziomie aż 170 W (a więc o zaledwie 18 W niżej aniżeli w przypadku HD 5870), konsumuje mniej energii od HD 4870 oraz GF GTX 260.
Utylizacja CPU
Wsparcie dla przetwarzania strumieni wideo wysokiej rozdzielczości odbywa się w przypadku Radeonów HD 5800 poprzez specjalizowaną jednostkę Enhanced UVD2, wbudowaną w GPU. Dzięki temu odtwarzanie czy przetwarzanie (np. przy wykorzystaniu ATi Stream) nie powoduje jednoczesnego obciążenia procesora centralnego w znaczącym stopniu.
DXVA Checker – przydatne narzędzie do identyfikacji sprzętowego wspomagania operacji na strumieniach wideo
Nowy Radeon najlepiej radzi sobie z plikami zakodowanymi kodekiem VC-1 (optymalnie w kontenerze Matroski) oraz H.264 – obciążenie CPU rzędu 2-8%. Gorzej natomiast w „natywnym” WMV9, gdzie przy rozdzielczości 1080p utylizacja procesora sięga w zależności od sceny od 10 do 22%.