Niewielkie czarno-czerwone pudełko skrywa potężne możliwości, które zaskoczą niejednego amatora nagrywania własnej zabawy i dzielenia się nią ze światem.
W dobie rosnącej popularności Youtube’a i wrzucanych tam przeróżnych filmów z gier – od zwykłych fragmentów rozgrywek sieciowych po całe serie dokumentujące przejście danego tytułu, pojawiające się coraz to nowe sposoby rejestrowania zabawy nie powinny chyba nikogo dziwić. Ten segment rynku rozwija się zresztą ostatnio bardzo prężnie. Do wyścigu o gracza dołączyły się nawet NVIDIA i AMD, które zaproponowały własne alternatywy dla szalenie popularnego Frapsa – ShadowPlay i RadeonPro. W przypadku pecetów jest więc w czym wybierać. Co jednak z konsolami?
Tu jak dotąd zbyt różowo nie było. Co prawda istniały pewne sprzętowe rozwiązania, ale z powodu ich ograniczeń i dość wygórowanej ceny raczej nie mogły liczyć na szczególne powodzenie wśród konsolowych amatorów nagrywania. Sytuacja zmieniła się nieco wraz z widmem nadejścia nowej generacji. Firma AVerMedia, która była jednym prekursorów tworzenia urządzeń zdolnych do przechwytywania obrazu z konsol, przygotowała się na ten moment wprost znakomicie wprowadzając do swojej oferty kilka wyjątkowych rozwiązań. Jedynym z nich jest urządzenie AVerMedia Live Gamer Portable. Choć kompaktowe rozmiary i dołączony do zestawu pokrowiec z miejsca zdradzają jedną z podstawowych zalet tego sprzętu to jednak na tym jego możliwości się nie kończą. Bo LGP to nie tylko karta do rejestrowania obrazu z konsol, ale także komputerów PC, na których radzi sobie nadspodziewanie dobrze. Co najważniejsze jednak, w przeciwieństwie do rozwiązań programowych jej działanie nie wpływa na komfort zabawy.
Specyfikacja techniczna:
Wejście wideo | HDMI, Component (z pomocą specjalnego adaptera) |
Wejście audio | HDMI, RCA L/R, 3,5mm audio |
Wyjście wideo | HDMI (pass-through z wejścia Component i HDMI) |
Wyjście audio | (pass-through z wejścia HDMI), 3,5mm stereo (pass-through z wejścia HDMI i z wejścia 3.5mm audio) |
Interfejs | USB |
Dodatkowe | slot na kartę SD |
Możliwości podłączenia | PC/ PS3/ PS4/ X360/ XOne/ WiiU |
Wspierane rozdzielczości | 640x480p (60 kl/s) – 1920x1080p (60 kl/s) |
Przechwytywanie | do 1920x1080p (30 kl/s) |
Kodek | sprzętowa kompresja H.264 |
Wymiary | 70x22x131mm |
Waga | 117 g |
Wymagania sprzętowe | Intel Core2 Duo 2,8GHz/ AMD Athlon 64x2 Dual Core 3.0GHz 4GB RAM karta graficzna ze wsparciem min. DirectX 10.0c |
Tym co wyróżnia Live Gamer Portable pośród innych rozwiązań są dwa tryby działania. W pierwszym nagrywanie odbywa się przy udziale komputera i dedykowanego oprogramowania RECentral. W drugim – do zapisu rozgrywki potrzebne jest jedynie samo urządzenie i szybka karta SD (klasa SDHC 10 lub wyższa). Oba oferują zapis w maksymalnej rozdzielczości 1920x1080p i 30 klatkach na sekundę. Przynajmniej tak wygląda to w teorii. Jako że diabeł tkwi w szczegółach postanowiliśmy samodzielnie sprawdzić jak sprawuje ten sprzęt nie tylko w obu trybach, ale i na różnych platformach. Na dalszych stronach sami będziecie mogli ocenić jakość oferowanych przezeń nagrań.
Platformy testowe:
PC
- Procesor: Intel i7-965 Extreme Edition 3,2GHz
- Płyta główna: Asus Rampage II Extreme
- RAM: 18GB
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 580 1536MB
- Dysk: Western Digital Caviar 1TB (WD10EZEX)
- Karta dźwiękowa: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion
- Sterowniki: GeForce 334.89 Driver
Playstation 4
Zabezpieczenie HDCP „zdjęte” z pomocą 2 portowego aktywnego splittera firmy Gamebird (DSP-2PH4-001)