Oprogramowanie RE Central przeszło lekki lifting, ale użytkownicy którzy korzystali z niego jakiś czas temu doskonale się w nim odnajdą, bowiem firma Avermedia nastawiła się bowiem na rozwój oprogramowania, a nie całkowitą zmianę interfejsu.
W górnym lewym rogu znajdziemy menu, które pozwala aplikacji przejść w tryb nagrywania/streamingu, przeglądania galerii oraz opcji. Do tych warto zajrzeć na samym początku.
Przede wszystkim należy wyłączyć HDCP (odnosi się to zarówno do trybu PC, jak i PC Free) oraz ustawić jakość do nagrywania na kartę SD (PC Free). Dodatkowo można skonfigurować główny przycisk urządzenia, skróty klawiszowe, ustawić ścieżkę nagrywania materiału wideo, podłączyć konta sieci społecznościowych, czy eksportować/importować profil ustawień. Nie wiemy, czy wyłączenie HDCP w programie będzie działać w każdym przypadku. Być może w niektórych sytuacjach i tak będzie konieczne użycie aktywnego splittera HDMI.
Powracając do trybu podglądu zdecydujmy, czy chcemy działać w trybie multi (obsługa wielu źródeł obrazu i dźwięku, bardziej obciążająca dla komputera) czy single (nagrywanie tylko z jednego źródła, bez dodatkowych wodotrysków). W trybie multi możemy wybrać predefiniowane sceny lub samemu je skonfigurować.
W trybie Single mamy możliwość konfigurowania źródła sygnału, ale jest to opcja uproszczona - pozostaje nam właściwie wybór kodeku, akceleracji sprzętowej, czy buforowania. Możemy określić też zakres kolorów, jasność, kontrast, czy nasycenie.
W trybie multi otrzymujemy dostęp do znacznie większej liczby opcji: możemy edytować pozycję, włączać filtry, obracać, przycinać, czy w końcu podmieniać tło za pomocą Chroma Key.
Na dole, pod podglądem obrazu mamy przełącznik nagrywania/streamingu. W przypadku tego drugiego określamy platformę streamingową, jakość i kodek. Może to być kodek AMD lub NVIDII (lub QuickSync Intela jeśli działasz na zintegrowanej grafice) - w zależności od posiadanej karty - lub H.264. Kodeki AMD/NVIDII włączają do akcji kartę graficzną, ograniczając użycie procesora. W przypadku nagrywania możemy wybrać profile jakości:
- normalna (848x480, 30 fps)
- dobra (1024x720, 30 fps)
- optymalna (1920 x 1080, 60 fps)
- i domyślna, gdzie ustawiamy wszystko tak, jak nam pasuje
W prawym dolnym rogu podglądu mamy jeszcze opcje związane z audio, w tym mikser.
Poniżej wielki przycisk do nagrywania/streamingu, robienia zrzutów ekranowych, a także do edycji na żywo (po lewej stronie przycisku nagrywania). Edycja na żywo jest możliwa tylko w trybie multi.
Generalnie wielkich zmian nie ma (w porównaniu do tego co miałem okazję poznać przy okazji testu modelu LGX), ale fajnie, że producentowi udało się tu zaimplementować włącznik/wyłącznik HDCP.