Gry

Testy w rozdzielczości: 1920x1080

przeczytasz w 1 min.

Forza Horizon 3 PC

Ustawienia testowe

Forza Horizon 3 - opcje graficzne PC

Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
1920x1080, Ustawienia Średnie, MSAAx2

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
GeForce GTX 1080 (1607/1250) 95
 67
GeForce GTX 1070 (1506/2000) 93
  62
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) 92
 60
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) 88
 55
Radeon R9 390X (1050/1500)  77
 50
GeForce GTX 1060 (1506/2000) 76
 48
GeForce GTX 980 (1126/1750) 76
 47
Radeon RX 480 (1120/2000) 64
 42
Radeon RX 470 (1216/1750) 59
 38
GeForce GTX 970 (1051/1750) 59
 37
GeForce GTX 960 (1126/1750) 47
 30
Radeon R9 380 (970/1375) 46
 28
Radeon RX 460 (1216/1750) 35
 21

Przecieraliśmy oczy ze zdumienia patrząc na wyniki jakie uzyskaliśmy w rozdzielczości FullHD i to przy średnim poziomie detali. Powtórzyliśmy testy, zmieniliśmy lokację i niestety okazało się, że nie w tym tkwi problem. Okazało się bowiem, że mocniejsze karty zwyczajnie się tutaj nudzą. Obciążenie GTX 1080 wynosiło zaledwie 50 - 55%. Czemu?

Na to pytanie nie znaleźliśmy odpowiedzi, a problem jest powszechny, użytkownicy z mocnymi konfiguracjami zgłaszają identyczny problem na forum producenta gry. Wydaje się więc, że trzeba czekać na łatki, szczególnie jeśli ktoś liczył na zabawę przy 120 czy 144 kl/s (a to powinno być możliwe na topowych kartach).

Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
1920x1080, Ustawienia Ultra, MSAAx4

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
GeForce GTX 1080 (1607/1250) 90
 61
GeForce GTX 1070 (1506/2000) 88
  57
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) 87
 55
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) 81
 49
Radeon R9 390X (1050/1500)  71
 42
GeForce GTX 1060 (1506/2000) 68
 40
GeForce GTX 980 (1126/1750) 67
 39
Radeon RX 480 (1120/2000) 59
 32
Radeon RX 470 (1216/1750) 56
 30
GeForce GTX 970 (1051/1750) 55
 30

Po podniesieniu detali na poziom w zasadzie niewiele się zmieniło. Wszystkie karty przekrojowo straciły około 5-7 kl/s i nadal w przypadku najmocniejszych konstrukcji ich obciążenie w trakcie nie było nigdzie w pobliżu nawet 70%. 

W tym momencie sprawdziliśmy jeszcze jak wygląda sprawa obciążenia CPU. Jest w zasadzie identycznie jak w przypadku Forzy Motorsport 6: Apex - jeden rdzeń na 100%, dwa na około 30%, pozostałe na 5-10%. Widać więc wyraźnie, że to nie procesor jest przyczyną (taktowanie też nie robiło większej różnicy). 

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login