Ustawienia testowe
Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
1920x1080, Ustawienia Średnie, MSAAx2
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
GeForce GTX 1080 (1607/1250) | 95 67 |
GeForce GTX 1070 (1506/2000) | 93 62 |
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) | 92 60 |
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) | 88 55 |
Radeon R9 390X (1050/1500) | 77 50 |
GeForce GTX 1060 (1506/2000) | 76 48 |
GeForce GTX 980 (1126/1750) | 76 47 |
Radeon RX 480 (1120/2000) | 64 42 |
Radeon RX 470 (1216/1750) | 59 38 |
GeForce GTX 970 (1051/1750) | 59 37 |
GeForce GTX 960 (1126/1750) | 47 30 |
Radeon R9 380 (970/1375) | 46 28 |
Radeon RX 460 (1216/1750) | 35 21 |
Przecieraliśmy oczy ze zdumienia patrząc na wyniki jakie uzyskaliśmy w rozdzielczości FullHD i to przy średnim poziomie detali. Powtórzyliśmy testy, zmieniliśmy lokację i niestety okazało się, że nie w tym tkwi problem. Okazało się bowiem, że mocniejsze karty zwyczajnie się tutaj nudzą. Obciążenie GTX 1080 wynosiło zaledwie 50 - 55%. Czemu?
Na to pytanie nie znaleźliśmy odpowiedzi, a problem jest powszechny, użytkownicy z mocnymi konfiguracjami zgłaszają identyczny problem na forum producenta gry. Wydaje się więc, że trzeba czekać na łatki, szczególnie jeśli ktoś liczył na zabawę przy 120 czy 144 kl/s (a to powinno być możliwe na topowych kartach).
Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
1920x1080, Ustawienia Ultra, MSAAx4
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
GeForce GTX 1080 (1607/1250) | 90 61 |
GeForce GTX 1070 (1506/2000) | 88 57 |
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) | 87 55 |
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) | 81 49 |
Radeon R9 390X (1050/1500) | 71 42 |
GeForce GTX 1060 (1506/2000) | 68 40 |
GeForce GTX 980 (1126/1750) | 67 39 |
Radeon RX 480 (1120/2000) | 59 32 |
Radeon RX 470 (1216/1750) | 56 30 |
GeForce GTX 970 (1051/1750) | 55 30 |
Po podniesieniu detali na poziom w zasadzie niewiele się zmieniło. Wszystkie karty przekrojowo straciły około 5-7 kl/s i nadal w przypadku najmocniejszych konstrukcji ich obciążenie w trakcie nie było nigdzie w pobliżu nawet 70%.
W tym momencie sprawdziliśmy jeszcze jak wygląda sprawa obciążenia CPU. Jest w zasadzie identycznie jak w przypadku Forzy Motorsport 6: Apex - jeden rdzeń na 100%, dwa na około 30%, pozostałe na 5-10%. Widać więc wyraźnie, że to nie procesor jest przyczyną (taktowanie też nie robiło większej różnicy).