To stosunkowo stare testy, ale używam ich przede wszystkim ze względu dużą stabilność wyników, dopracowany engine nie wymagający update'ów i sporą ilość gier które z niego korzystają. W przeciwieństwie do wielu nowości, które są raz po raz aktualizowane i nie zawsze działają jak należy, lub dla których specjalnie optymalizowane są sterowniki, w przypadku HL2 i Prey można liczyć na wysoką wiarygodność FPS'ów. Ponadto oba są dobrym przykładem, że czasami engine gry może sprzyjać konkretnej architekturze.
W tym przypadku 9600GT dość mocno wyprzedza 8800 GS (nie podkręcanego) - różnica wynosi ~20%. Praktycznie oferuje takie same osiągi jak 8800GTS 640MB. Radeonom 3800 niestety engine HL2 nie sprzyja.
Zysk z wersji podkręcanej 9600 GT jest nadal taki sam - rzędu 5%.
W PREY relacje są niemal identyczne. 9600GT oferuje wydajność lepszą od 8800GS, a model podkręcony dorównuje 8800GTS 640MB.