3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik ogólny
3600 MHz / CL17-19-19-39 | 9329 |
3200 MHz / CL16-18-18-36 | 9267 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 9135 |
3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik testu procesora
3600 MHz / CL17-19-19-39 | 10089 |
3200 MHz / CL16-18-18-36 | 9985 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 9058 |
3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik ogólny
3200 MHz / CL16-18-18-36 | 23768 |
3600 MHz / CL17-19-19-39 | 23697 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 22963 |
3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik testu procesora
3200 MHz / CL16-18-18-36 | 24590 |
3600 MHz / CL17-19-19-39 | 23902 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 22971 |
Szybsze pamięci mają niewielki wpływ na wydajność w benchmarku 3DMark (co ciekawe, w starszym trybie Fire Strike lepiej sprawdziły się niższe taktowanie 3200 MHz przy niższych timingach CL16).
Far Cry 5 - 1920 x 1080 Ultra (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej
3600 MHz / CL17-19-19-39 | 119 92 |
3200 MHz / CL16-18-18-36 | 118 90 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 110 77 |
Far Cry 5 pokazał lekką przewagę szybszych pamięci 3600 MHz nad 3200 MHz. Podstawowe moduły 2133 MHz daleko w tyle.
Wiedźmin 3 - 1920 x 1080 Uber (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej
3600 MHz / CL17-19-19-39 | 137 120 |
3200 MHz / CL16-18-18-36 | 131 116 |
2133 MHz / CL15-15-15-35 | 103 90 |
Wiedźmin 3 lubi szybkie pamięci RAM - zastosowanie lepszych modułów 3600 MHz przekłada się na kilka dodatkowych FPS-ów.
Shadow of the Tomb Raider - 1920 x 1080 Najwyższe (DirectX 12)
[fps] więcej = lepiej
3600 MHz / CL17-19-19-39 | 137 97 |
3200 MHz / CL16-18-18-36 | 133 91 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 108 76 |
Podobnie wygląda sytuacja w Shadow of the Tomb Raider - zastosowanie pamięci 3600 MHz pozwala uzyskać dodatkowe kl./s.
World War Z - 1920 x 1080 Ultra (Vulkan)
[fps] więcej = lepiej
3600 MHz / CL17-19-19-39 | 164 132 |
3200 MHz / CL16-18-18-36 | 164 130 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 160 128 |
World War Z nie jest aż tak czuły na ustawienia pamięci operacyjnej, ale przejście z 3200 na 3600 MHz zwiększyło ilość minimalnych klatek obrazu.