Testy: zintegrowana grafika
Podejście do zintegrowanej z procesorami grafiki jest w przypadku firm Intel i AMD diametralnie różne. W procesorach Intel iGPU jest właściwie przydatnym dodatkiem, a u AMD praktycznie połową powierzchni APU, dodatkowo solidnie wspierającą CPU w obliczeniach ogólnego przeznaczenia.
3DMark 06: 1280 x 1024
[punkty]
Radeon HD 7660D (A10-5800K) | 7647 |
Intel HD 4000 (Core i5 3570K) | 6428 |
Radeon HD 6550D (A8-3870K) | 6316 |
Radeon HD 6550D (A8-3850) | 6312 |
Radeon HD 6530D (A6-3650) | 5441 |
Intel HD 4000 (Core i3 3225) | 5272 |
Intel HD 2500 (Core i5 3470) | 4065 |
Intel HD 2500 (Core i3 3240) | 3710 |
3DMark 11: Performance
[punkty]
Radeon HD 7660D (A10-5800K) | 1400 |
Intel HD 4000 (Core i5 3570K) | 745 |
Intel HD 4000 (Core i3 3225) | 650 |
Intel HD 2500 (Core i5 3470) | 434 |
Intel HD 2500 (Core i3 3240) | 407 |
Zintegrowana grafika w procesorach Intela pozwala na podstawowe zastosowania i rozgrywkę w mniej wymagające gry, ale pod względem wydajności nie może równać się z rozwiązaniami konkurencji.
Wiedźmin 2: 1280 x 720
[punkty] ustawienia minimalne
Radeon HD 7660D (A10-5800K) | 41 24 |
Radeon HD 6550D (A8-3870K | 31 21 |
Intel HD 4000 (Core i5 3570K) | 26 23 |
Intel HD 4000 (Core i3 3225) | 19 15 |
Intel HD 2500 (Core i5 3470) | 14 12 |
Intel HD 2500 (Core i3 3240) | 13 10 |
Dzięki wsparciu potężnych rdzeni procesora, Core i5 3570K osiąga znacznie lepszy wynik od i3 3225 przy użyciu tej samej zintegrowanej grafiki. Ta sytuacja nie odnosi się do HD 2500, która jest konstrukcją średnio udaną. Do osiągów topowego modelu Trinity (a nawet Llano) wciąż jest daleko, chociaż tam widać znacznie większe spadki minimalnych klatek na sekundę.