Mirror's Edge Catalyst (Beta) - wstępne testy wydajności kart graficznych
Mieliśmy okazję zagrać w betę Mirror's Edge Catalyst. Oto krótkie testy wydajności kart graficznych w najnowszej produkcji studia Dice.
- system cyfrowego parkouru!; - wyrazista protagonistka,; - zapierające dech w piersiach Miasto Szkła,; - futurystyczny klimat,; - możliwość tworzenia wyzwań dla innych graczy,; - spora liczba zadań i „znajdziek”.
Minusy- powtarzalność zadań,; - „martwy” świat,; - nieco monotonne walki,; - pozostawiająca wiele do życzenia sztuczna inteligencja przeciwników,; - błędy techniczne.
Mirror's Edge to jeden z tych tytułów, który wyraźnie podzielił graczy na dwie grupy - tych co ją uwielbiają i tych, co ją odinstalowali po 5 minutach "zabawy". Zbliżająca się wielkimi krokami premiera drugiej odsłony produkcji zapewne nic w tej kwestii nie zmieni. Dla fanów z pewnością będzie to spora gratka i to właśnie z myślą o nich pod koniec kwietnia EA zorganizowało zamknięte testy gry.
Faith powraca i to w dobrej formie można rzecz po tych kilku misjach, w które mieliśmy okazję zagrać. Na pełną recenzję gry jak i testy wydajności przyjdzie jeszcze czas (wszak premiera została przesunięta na 7 czerwca). Dziś publikujemy jedynie wstępne pomiary jakich dokonaliśmy w trakcie trwania zamkniętych beta testów.
Zapewne nikogo nie zaskoczy fakt, że Mirror's Edge Catalyst jest napędzane przez dobrze znany silnik studia Dice - Frostbite. Jego możliwości są dobrze znane, wszak stworzono na jego bazie wiele popularnych gier, na przestrzeni ostatnich kilku lat. Jedną z nich całkiem niedawno testowaliśmy - Need For Speed. I podobnie jak w przypadku tej ostatniej tak i tutaj Frostbite sprawdził się całkiem nieźle.
Nie ma w tym nic zaskakującego, poniekąd to jedna z głównych zalet tego silnika - jest przewidywalny, co potwierdzają testy wydajności. I żeby ktoś nas źle nie zrozumiał, nie uważamy go za żaden ideał optymalizacji, a jedynie solidnie wykonaną pracę, co na tle ostatnio wydawanych (wątpliwej jakości) portów z konsol z pewnością jest zaletą.
Wymagania sprzętowe
W podanych przez producenta specyfikacjach na pierwszy rzut oka wszystko wygląda całkiem dobrze z wyjątkiem sparowanych ze sobą kart graficznych. GTX 650 jest bowiem kartą wyraźnie słabszą od Radeon 270X. Natomiast w przypadku zalecanej konfiguracji GeForce GTX 970 jest zdecydowanie szybszy od Radeona 280X. Dyskusyjne jest również zestawienie procesora i7-3770 z FX-8350.
Minimalne wymagania:
- OS: Windows 7 (64-bit)
- procesor: Intel Core i3-3250 / AMD FX 6350
- RAM: 6 GB
- karta graficzna: NVIDIA GTX 650 Ti lub AMD Radeon R9 270X
- wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
- DirectX: DirectX 11
Zalecane wymagania:
- OS: Windows 10 (64-bit)
- procesor: Intel Core i7-3770 lub AMD FX-8350
- RAM: 16 GB
- karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 280X
- wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
- DirectX: DirectX 11
Założenia testowe
Nasze pomiary przeprowadziliśmy w trakcie misji, którą otrzymujemy od Birdmana. Dla każdej karty pomiar wykonaliśmy pięciokrotnie, skrajne rezultaty odrzuciliśmy z pozostałych wyciągnęliśmy średnią. Testowaliśmy jedynie maksymalne (ultra) ustawienia. Pełne pomiary wydajności oraz porównanie jakości przeprowadzimy na pełnej wersji gry, w czerwcu.