Producent wraz z myszką dostarcza niewielki program do konfiguracji ustawień i tworzenia profili gracza. Aplikacja jest dość prosta i niezbyt rozbudowana, a mimo to mało intuicyjna i przyjazna użytkownikowi. Spowodowane jest to głównie brakiem odpowiednich informacji tekstowych, czy podpowiedzi. Aby sprawnie utworzyć makra najlepiej zacząć od przeczytania instrukcji obsługi – szkoda nerwów na niezapisujące się ustawienia tudzież znikające sekwencje nagrań.
Użytkownik korzystając z programu ma możliwość utworzenie 5 profili gracza, zaprogramowanie przycisków, zmianę domyślnych ustawień rozdzielczości, częstotliwości raportowania oraz tryb pracy scrolla. Wykorzystane funkcje lub makra są oznaczane kolorem profilu, w którym zostały użyte, co nieco ułatwia kontrolę nad ustawieniami myszy.
Testy syntetyczne
Testy wykonywano w programach Mouse Rate oraz VmouseBench.
Mysz przeszła standardowe testy syntetyczne, mające na celu określić rzeczywistą częstotliwość raportowania, występowanie interpolacji oraz akceleracji wstecznej. Oceniliśmy także poprawność działania sensora na kilku różnych powierzchniach.
Częstotliwość raportowania została sprawdzona na czterech typowych ustawienia: 125 Hz, 250 Hz, 500 Hz oraz 1000 Hz. We wszystkich przypadkach praktyka pokrywa się z teorią założoną przez producenta.
Interpolacja w urządzeniach wskazujących działa na zasadzie „najbliższego sąsiada” i polega na kopiowaniu jednego lub kilku najbliższych pikseli uwzględniając statystykę i odzwierciedlając w ten sposób przewidywany ruch po danej linii. Brak interpolacji świadczy o wysokiej jakości urządzenia, natomiast znaczna, nieregularna interpolacja – o jego złej jakości.
Testy na interpolację w przypadku GX88 również wypadły pozytywnie. Wykonaliśmy je przy rozdzielczości 200 dpi, 1600 dpi, 3200 dpi oraz maksymalnej – 8200 dpi. Rezultaty na poniższych screenach – zjawisko interpolacji ogólnie nie występuje. Mysz świetnie radzi sobie nawet z załamaniami linii ciągłych, a łuki odzwierciedlane są tak, jak być powinny.
Zjawisko akceleracji wstecznej nie zostało zaobserwowane – jeśli występuje, to jest tak minimalne, że oko wprawionego gracza nie jest w stanie go zarejestrować.
Sensor idealnie odzwierciedla ruch nie tylko na specjalnych podkładkach, ale również na gołym blacie biurka. Mysz prowadzi się dobrze, zwłaszcza na podkładkach tekstylnych (test na SteelSeries QcK). Wykonaliśmy również test na bezbarwnym szkle o grubości 4 mm. Efekt dość zaskakujący, co widać na poniższym screenie – mysz pracuje poprawnie, a niedoskonałości widoczne na teście wynikają ze specyfiki teflonowych ślizgaczy, które nie są dedykowane do pracy na szkle.
Podkładka QcK
Blat biurka
Szkło o grubości 4 mm
Wrażenia z gry
Mysz przetestowaliśmy w czterech różnych grach: Battlefield 4, Wiedźmin 2: Zabójcy królów, Path of Exile i wiekowej już Assassin's Creed II. Przed przystąpieniem do gry odpowiednio skonfigurowaliśmy profile i przypisaliśmy do każdego klawisza utworzone wcześniej makra.
Testy rozpoczęliśmy od Path of Exile, sprawdzając poprawność zapisanych profili, makr oraz zmianę profilu „w locie”. Makra zawierały od trzech do kilkudziesięciu kroków, a ich realizacja zajmowała w grze od sekundy do kilkudziesięciu sekund. Wszystko działało płynnie i bez większych zastrzeżeń.
Zmianę częstotliwości raportowania oraz rozdzielczości „w locie” sprawdzaliśmy głównie w Battlefeld 4, gdzie dość łatwo zauważyć opóźnienia oraz skontrolować precyzję działania sensora. Testy wypadły co najmniej bardzo dobrze – wszystko działa jak należy, nie zaobserwowano nieprawidłowych opóźnień. Suwak zmiany rozdzielczości umieszczono pod kciukiem, w bardzo wygodnym miejscu. Nie ma najmniejszego problemu z szybkim przeskokiem z wysokiego DPI podczas ruchu, na niższe dpi podczas oddawania strzału (kursor zwalnia, a gracz ma szansę na celniejszy strzał).
Użytkowanie standardowe
GX88 to z założenia mysz gamingowa. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by używać jej na co dzień, do przeciętnej pracy przy komputerze. Gryzoń nie jest zbyt ciężki, jest wygodny, a odpowiednie zaprogramowanie przycisków skraca czas wykonywania typowych, powtarzalnych czynności.