Obcy: Izolacja
1920x1080 px
Niskie | 119 82 |
Średnie | 90 64 |
Maksymalne | 74 53 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Obcy: Izolacja
1920 x 1080 - i5@4,3 GHz
Niskie | 132 90 |
Średnie | 101 70 |
Maksymalne | 78 56 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Analiza wydajności
Trudno mieć jakieś zastrzeżenia do panów ze studia The Creative Assembly jeśli chodzi o kwestię wydajności w najnowszej odsłonie Obcego. Na testowej konfiguracji przy ustawieniu wszystkich opcji graficznych na maksimum uzyskałem średnio 78 kl/s, a więc wynik więcej niż satysfakcjonujący. Nie jest to jednak duże zaskoczenie mając na uwadze to co napisałem wcześniej odnośnie specyfiki tego tytułu. Oprawa wizualna jest całkiem niezła, ale też bardzo nierówna. Tekstury w znakomitej większości są po prostu brzydkie, a modele postaci rażą sztucznością. Pod tym względem Alien: Isolation zdecydowanie nie zachwyca, szczególnie mając na uwadze to co ostatnio widziałem w Shadow of Mordor (fantastyczne wyglądające modele i tekstury Uruków). Z drugiej strony autorzy doskonale budują klimat grozy wykorzystując do tego oświetlenie wolumetryczne. Efekt końcowy jest przyzwoity, a sama gra bardzo elastyczna jeśli chodzi o wymagania sprzętowe. Niskim ustawieniom bez większego problemu podoła 4 czy nawet 5-letni pecet.