Na odbywających się w ten weekend targach Retro Motor Show można zobaczyć (a nawet kupić) kultowe samochody, motocykle i nie tylko. Oto krótka galeria zdjęć.
Citroen Traction Avant był nowoczesnym autem jak na lata 30 - miał m.in. przedni napęd oraz niezależne zawieszenie wszystkich kół.
Mocno stuningowana, przyciągajaca wzrok Wołga łączy w sobie oldschoolowy wygląd oraz nowoczesną technikę.
Na targach nie zabrakło kultowych modeli Mazdy z silnikami wankla...
... jednym z nich była Mazda Cosmo, czyli pierwsze auto marki z tego typu silnikiem...
... kolejnym była pierwsza generacja Mazdy RX-7. Obok nich stała także o wiele nowsza Mazda RX-8 (również z silnikiem wankla, lecz zbyt nowa by zasługiwała na miano kultowej).
Honda NSX, choć ma na swoim karku już 27 lat, pod względem stylistyki praktycznie się nie zestarzała. Wciąż wygląda ona świeżo i potrafi przyciągnąć wzrok.
Duże zainteresowanie budziła czwarta generacja Toyoty Supry, która swoją popularność zawdzięcza tytułom takim jak Gran Turismo czy Need For Speed. Zobaczyć egzemplarz w niemal fabrycznym stanie bez spoilerów i to w dodatku w Polsce - bezcenne.
Retro Motor Show to nie tylko auta zachowane w stanie fabrycznym. Wiele samochodów odznaczało się różnorodynymi modyfikacjami.
Znaczna część wystawionych na targach Garbusów była poddana znacznemu tuningowi wizualnemu oraz mechanicznemu.
Nie zabrakło również atrakcji dla fanów motoryzacji amerykańskiej. Można było zobaczyć conajmniej kilkanaście dużych krążowników szos. Na zdjęciu: Cadillac Coupe DeVille 1960
Piękny Buick Electra z 1959 roku urzeka swoimi kształtami, charakterystycznymi dla amerykańskich aut z przełomu lat 50 i 60.
Marka Edsel, istniejąca i należąca do Forda w latach 1957-1959 produkowała luksusowe auta o ciekawej stylistyce. Jedni kochają wygląd tych aut, inni nienawidzą.
Ford Thunderbird jest pięknym przykładem amerykańskiej motoryzacji lat 60. Nam w tej generacji podobają się najbardziej tylne lampy, przypominające dysze silników odrzutowych.
Chevrolet Chevelle SS z lat 70-tych był jednym z ostatnich "prawdziwych" muscle car'ów tej dekady. Po nadejściu kryzysu paliwowego popyt na takie auta zdecydowanie zmalał.
Dodge Challanger - trzeba przyznać, że jego wygląd budzi respekt.
Coś dla fanów filmu "60 sekund" - Shelby GT500 wzorowany na Eleanor.
Ten Mercedes 190SL szukał nowego właściciela. Cena? Skromne 800 tysięcy złotych.
Osoby pragnące klasycznego Mercedesa, które nie dysponowały aż taką sumą mogły wybierać wśród kilkudziesięciu innych modeli tej marki. Na zdjęciu: Mercedes W123 280E.
Uroczy ryjek Citroena HY coraz częściej można dostrzec na polskich ulicach. Wiele z tych dostawczaków jest przywracanych do życia w roli Food Truck'ów.
FSR Tarpan - kiedyś podstawowe narzędzie pracy, dziś obiekt muzealny.
Na Retro Motor Show nie zabrakło również aut związanych ze strażą pożarną. Do najmniejszych z nich należała ta oto Syrenka.
Wojsko polskie również pokazało swoje pojazdy. Jednym z nich był kultowy lecz wciąż produkowany HMMWV - czyli popularny Humvee.
Przód Ikarusa 280 - jeszcze nie tak dawno temu był to najbardziej oczekiwany widok na polskich przystankach autobusowych ;)
Lancia Delta Integrale - znalezisko ze stodoły vs egzemplarz w stanie idealnym.
Renault Caravelle - mały, sportowy kabriolet produkowany w latach 50 oraz 60.
Włochy na targach reprezontowała między innymi Alfa Romeo Spider w świetnym stanie wizualnym.
Volvo P1800 według wielu jest jednym z najpiękniejszych aut coupe jakie zostały kiedykolwiek wyprodukowane. Zyskał on popularność dzięki występom w serialu "Święty"
Malutkie BMW Dixi, czyli pierwsze seryjnie produkowane auto przez BMW.
Naszą krótka galerię zamykamy jednym z najlepszych Hot Hatch'y lat 80, czyli Peugeot'em 205 GTI. Wszytskie zdjęcia zostały wykonane smartfonem HTC U11.
Komentarze
6