Dziś ostatni dzień targów Retro Motor Show. Można na nich nie tylko obejrzeć piękne, kultowe i zabytkowe samochody, ale nawet... kupić sobie jeden z nich! Oto krótka galeria zdjęć.
Kultowa Honda CRX wyróżniała się z tłumu nie tylko znakomitym stanem, lecz także niebanalnym kolorem.
Ech... chciałoby się mieć taką "beemkę". Stara szóstka prezentuje się po prostu genialnie.
Datsun 280Z w stylu "Rat rod". Wygląda jakby stał 30 lat w szopie, ale właśnie o taki efekt właścicielowi chodziło. :)
Mikrus - droga od znaleziska do odrestaurowanego klasyka.
Niezwykle rzadki Lotus Omega, który tylko z pozoru przypomina zwykłego Opla był w latach 90 jednym z najszybszych seryjnych aut na świecie. Oto jego serce.
"A w słuchawce: Radio Taxi, proszę czekać..." ;)
Piękny Ford Fairlane 500 urzeka swoim wyglądem charakterystycznym dla dekady podboju kosmosu - lat 60.
Fairlane jest monstrualny. Wyobrażacie sobie zabrać całą rodzinę wraz z bagażem na wakacje tym oto pięknym "low riderem"? ;) Bajka!
Żuk - król polskiego targowiska. Klasyka.
Ten mocno zmodyfikowany Citroen CX służył przez wiele lat w studiu filmowym. Hydropneumatyczne zawieszenie pozwalało nagrywać sceny w trakcie jazdy nie martwiąc się o dziury na drodze.
VW Schwimmwagen - mała amfibia z II wojny światowej o niecodziennym wyglądzie.
Fani amerykańskiej motoryzacji mogli znaleźć nie tylko auta w stanie muzealnym, lecz również poddane radykalnym modyfikacjom jak na przykład ten Dodge...
... oraz w stanie wskazującym na długotrwały pobyt w stodole jak na przykład ten Oldsmobile z 1957 roku.
Wystarczy go pomalować na czarno i ten Chevrolet Corvette może z powodzeniem pełnić rolę Batmobila.
Te reflektory...
... oraz ta statuetka odrazu mówią z jakim autem mamy do czynienia. Jest to oczywiście Rolls Royce Silver Shadow.
Porsche 911 Turbo z 1996 roku - gdybym tylko wygrał na loterii to z pewnością auto te zajełoby pierwsze miejsce na mojej liście zakupów ;)
Retro Motor Show to nie tylko samochody. Zwiedzający mieli okazję zobaczyć również wiele ciekawych i unikalnych modeli motocykli. Na zdjęciu Dniepr K-650 z koszem i karabinem.
Poczciwa Syrenka pomalowana w nasze barwy narodowe debiut medialny ma już za sobą. Egzemplarz ten był bohaterem zagranicznego programu o renowacji aut.
Wśród aut z bloku wschodniego największe wrażenie robiła Czajka - ogromna limuzyna stworzona na potrzeby dygnitarzy Związku Radzieckiego.
Najliczniejszą marką na Retro Motor Show był z całą pewnością Mercedes. Mogliśmy zobaczyć niemal wszytskie kultowe modele tej marki z całego okresu jej istnienia.
Pierwsza generacja Mazdy MX-5 coraz częściej jest postrzegana przez entuzjastów jako auto kultowe. Trudno się z tym nie zgodzić.
Wsiadasz i od razu czujesz się jak Wielki Gatsby. ;) Za wycieraczką karteczka "na sprzedaż". :D
DAF MB200 - najbardziej charakterystyczny autobus jaki jeździł nigdyś po Poznaniu i nie tylko. Był to dar dla Polski od Holdendrów.
Fotorelację zamyka wąsaty Volkswagen Karmann Ghia - uroczy kabriolet powstały na bazie popularnego "Garbusa".
Komentarze
2Bez popadania w skrajności.
Nowe auta również mają Duszę (a raczej są Duszą) lecz znacznie młodszą.
Stare auta których esencja i wyjątkowość podziwiały miliony ludzkich umysłów przez dziesiątki lat - oto różnica którą się czuje.