W związku z dość nielogicznymi ustawieniami domyślnymi, wykorzystaliśmy własne ustawienia graficzne do przetestowania gry na czterech kartach graficznych. Wszystkie modele pracowały z zegarami referencyjnymi. Wykorzystaliśmy następujące sterowniki:
- NVIDIA ForceWare 326.80 beta
- AMD Catalyst 13.8 beta 2
Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 9)
[kl./s] Tekstury i oświetlenie wysokie, paralaksa i teselacja wył., AF x16, dynamiczna okluzja otoczenia wył., AA wył.
Radeon HD 7850 | 83 59 |
GeForce GTX 650 Ti Boost | 82 50 |
Radeon HD 7770 | 61 46 |
GeForce GTX 650 | 53 40 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
W takich ustawieniach każda karta radzi sobie dobrze. Nawet posiadacze Radeona HD 7770 i GTX 650 mogą nieco podnieść detale.
Gra wykorzystuje zwykle 2 lub maksymalnie 3 rdzenie
Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 11)
[kl./s] Tekstury i oświetlenie wysokie, paralaksa i teselacja wył., AF x16, dynamiczna okluzja otoczenia Field AO, AA wył.
GeForce GTX 650 Ti Boost | 88 73 |
Radeon HD 7850 | 87 70 |
Radeon HD 7770 | 51 41 |
GeForce GTX 650 | 48 38 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Ciekawostka - mocniejsze karty (HD 7850 i GTX 650 Ti Boost) pomimo włączonej okluzji otoczenia potrafią działać szybciej niż w trybie DirectX 9. Jest to zapewne związane z tym, że DirectX 11 powstał z myślą o wielowątkowości.
Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 11)
[kl./s] Tekstury i oświetlenie ultra, paralaksa i teselacja wł., AF x16, dynamiczna okluzja otoczenia Field AO + SSAO, AA wył.
GeForce GTX 650 Ti Boost | 53 42 |
Radeon HD 7850 | 52 43 |
Radeon HD 7770 | 32 27 |
GeForce GTX 650 | 29 23 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Po dojściu do głosu teselacji i innych bardziej zaawansowanych efektów, dwie słabsze konstrukcje (GTX 650 i Radeon HD 7770) przestają zapewniać płynną zabawę. Dwa mocniejsze modele idą łeb w łeb - różnice 1 klatki na sekundę można zrzucić na karb granicy błędu pomiarowego.
Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 11)
[kl./s] Tekstury i oświetlenie ultra, paralaksa i teselacja wł., AF x16, dynamiczna okluzja otoczenia Field AO + HBAO+, FXAA
GeForce GTX 650 Ti Boost | 48 40 |
Radeon HD 7850 | 46 38 |
Radeon HD 7770 | 30 25 |
GeForce GTX 650 | 25 21 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Przy maksymalnych detalach i wygładzaniu krawędzi FXAA GTX 650 Ti Boost okazuje się nieco wydajniejszy od Radeona HD 7850, ale różnica jest minimalna. Radeon HD 7770 jest wyraźnie szybszy od GTX 650, ale ta różnica niewiele zmienia - gra nie będzie działać komfortowo.