Prezentujemy pierwsze testy najnowszej odsłony Thief - już wkrótce na naszych łamach Thief: optymalne karty graficzne.
Świetna oprawa audiowizualna (PS4); po stokroć klimat i znakomita immersja; nowy Garrett; poczucie ciała prowadzonej postaci; The City jako teren naszych działań i drugi, główny bohater gry; projekty odwiedzanych miejscówek; niesamowite przywiązanie do detali; mnogość opcji w kwestii określenia poziomu trudności gry
Minusyumowność związana z AI strażników; dla niektórych – klaustrofobia świata i mocne pocięcie miasta na doczytujące się sektory; poruszanie się po menu przedmiotów za pomocą touchpada w DualShocku to mordęga
Polska premiera Thief jest już za nami i warto sprawdzić, jak popularne karty graficzne radzą sobie z tą grą. Już wkrótce na naszych łamach ukaże się artykuł "Thief: optymalne karty graficzne", a dziś przedstawiamy wam wstępne wyniki uzyskane za pomocą benchmarka wbudowanego w grę.
Różnice pomiędzy ustawieniami bardzo niskimi, a bardzo wysokimi nie są kolosalne
W grze możemy wybierać pomiędzy ustawieniami bardzo niskimi, niskimi, normalnymi, wysokimi oraz bardzo wysokimi. Ustawienia bardzo wysokie nie są jednak ustawieniami maksymalnymi - można je zwiększyć za pomocą ręcznej konfiguracji.
Wstępne testy przeprowadziliśmy na poniższej platformie testowej:
- procesor: Intel Core i7 4770K
- RAM: Kingston HyperX 2 x 8 GB 1866 MHz
- płyta: ASUS Sabertooth Z87
- karta graficzna: AMD Radeon R9 270X
- dysk: GoodRAM C100 120 GB
- sterowniki: Catalyst 14.2 beta
Thief: 1920 x 1080
[kl./s.]
Bardzo niskie | 73 54 |
Niskie | 71 52 |
Normalne | 65 51 |
Wysokie | 53 41 |
Bardzo wysokie | 43 21 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Różnice działania pomiędzy ustawieniami bardzo niskimi i niskimi są marginalne. Przy ustawieniach normalnych Radeon R9 270X wciąż generuje średnio ponad 60 klatek na sekundę. Przy ustawieniach wysokich jest ponad 50 klatek na sekundę i dopiero ustawienia bardzo wysokie powodują spadki do ponad 40 klatek na sekundę, przy spadkach do 20 klatek na sekundę.
W artykule "Optymalne karty graficzne" oczywiście wykorzystamy rzeczywistą rozgrywkę, a nie wbudowany w grę benchmark. Recenzja pojawi się na naszych łamach na początku tego tygodnia.
Komentarze
21Benchmark jak zwykle do tyłu nie mówiąc już o tym że do tej pory chyba ich nie stać na decybelomierz...