Futuremark zaprezentował wideo reklamujące drugi z testów, które będą dostępne w benchmarku 3DMark 11. Benchmark ten zostanie udostępniony prawdopodobnie jeszcze w tym roku.
Oprócz płatnych wersji 3DMark 11, dostępna będzie także wersja darmowa, pozwalająca na nielimitowane uruchomienia aplikacji. To duży ukłon w stronę użytkowników w porównaniu z 3DMark Vantage, który możemy uruchomić tylko jeden raz.
Warto przeczytać: | |
Po pierwszym zwiastunie nowego 3DMarka, przyszła pora na prezentację drugiego z testów, które będą obecne w tej aplikacji. High Temple przedstawia starożytną świątynię, która położona jest w gęstej dżungli. Test od strony technicznej demonstruje:
- zaawansowane efekty tesselacji - podstawowej techniki DirectX 11, która pozwala uzyskać bardzo realistycznie wyglądające obiekty 3D,
- wolumetryczne oświetlenie - technikę pozwalającą na pokazanie interakcji padających promieni światła z ośrodkiem, na przykład z mgłą czy kurzem unoszącym się w pomieszczeniu,
- efekty głębi ostrości - zjawisko polegające na ograniczeniu przestrzeni, która jest ostra na obrazie, ze względu na własności optyczne układu rejestrującego obraz, na przykład obiektywu,
- oraz wielokrotnego przetwarzania końcowego.
Warto również zaznaczyć, że ścieżka dźwiękowa do testu została stworzona przez znanego kompozytora Pedro Macedo Camacho – znanego między innymi z muzyki do gry Sacred 2: Fallen Angel.
Poniżej możemy obejrzeć zwiastun wideo oraz kilka przykładowych obrazków z High Temple.
Publiczna prezentacja dema High Temple odbędzie się na stoisku Antec'a podczas targów BlizzCon 2010, obywających się w dniach 22 i 23 października w Anaheim w Kalifornii. Miejsce demonstracji nie powinno nikogo dziwić po obejrzeniu trailera, gdyż Antec w benchmarku ma swoją reklamę – podobnie jak MSI, na którego stoisku (podczas targów Computex) zaprezentowano pierwszy zwiastun nowego 3DMarka.
Źródło: Futuremark
Polecamy artykuły: | ||
PlayStation Move - poznaj magiczną różdżkę Sony | Test 16 coolerów - który schłodzi najlepiej? | Premiera: więcej rdzeni i megaherców od AMD |
Komentarze
130Zapowiada się ciekawie. To co gniecie tutaj to przepiękne oświetleni. Realistyczne i w naturalnej kolorystyce. Do roślinności można mieć zastrzeżenia ale co tam.
Ciekawe jak na moim sprzęcie będzie toto chodzić. 10FPS? 15FPS? Pewnie zależy od teselacji...
Pamiętam taki test w którym występowali Intel Atom, AMD Neo i VIA Nano oczywiście w takiej kolejności były wyniki wydajności od najmocniejszego, ale... redaktorzy jakimś sposobem zmienili Nano tak, że był wykrywany jako pełnoprawny Atom i okazało się, że był szybszy około 2x nie od samego siebie... ale od Atoma. I o ile dobrze pamiętam benchmarkiem był PC mark...
Tak powinny wyglądać na dzień dzisiejszy gierki na PC bo jak widać można..
Nie wiem czego się na oglądałem ale dla mnie bez szału.
Ale spokojnie, za 5 (oby) lat mają wyjść nowe konsole i wreszcie ruszymy do przodu.
Zdaje się, że stoimy w miejscu :/
Przecież to normalne, że zacina, wszystkie 3dmarki zacinały, przestanie zacinac za dwa lata na nowym sprzęcie.
Tak jak pod wodą mnie zszokowało tak tutaj czegoś mi brakuje - jak na las za bardzo sterylne i jednolicie zapodali kolorami.
PS polski las, to dopiero wyzwanie:) muchomory, jagody, szyszki, śmieci, tirówki...
http://www.youtube.com/watch?v=qmCk_Uo90iw
Ciagle padaja slowa "gdyby nie konsole to byla by piekna grafika", czy wy jestescie na prawde tacy glupi czy tylko udajecie i robicie dym bo wam sie w domu/w szkole/w pracy nudzi? to ze grafika nie stoi na pozimie jakim chcecie najpeirw mozecie zaczac obwiniac developerow ktorzy robia gry dla wszystkich na wszystkie karty a nie tylko dla tych najbogatszych ktorzy maja komputery z kosmosu, potem potencjalnych nabywcow tych gier, bo nie ma co sie oszukiwac nie kazdy zmienia czesci w kompie co pol roku by wyciagac jak najwiecej ptk w testach, i nie kazdy odpala gre w max detalach bo komp nie uciagnie, a taki developer liczy czas i pieniadze i by gra rozeszla sie jak najlepiej, a tylko dobre gry sprzedaja sie najlepiej, a nie najpiekniejsze.
Kolejna sprawa to nazywanie konsol sprzetem dla graczy niedzielnych, moze mi to ktos wyjasnic dlaczego? bo jest prosta w dzialaniu? bo to zamkneita konstrukcja? bo tansza niz komputer?
to kolejne ignoranctwo i ograniczenie hejterow ale co mozna wam na to poradzic, jak nie obracacie sie w tym swiecie to i slepo jak kon z klapkami uwazacie ze PC to jedyna sluszna maszyna do gier
Polak to wieszny malkontent, takim nigdy sie nie dogodzi
Nie wiem o co cześć osób tu się obraża, konsola to prosta zabawka i gry na nią też są proste. Takie było moje zupełnie obiektywne, w pełni subiektywne odczucie kiedy ją kupiłem i takie jest teraz. Są w tym minusy i są plusy. Kupowanie gry na pc, która na starcie wymaga patcha (co dość często występowało na pc) też normalne nie jest. Wiec to kwestia gustu co kto lubi. Zresztą (jak ktoś chce niech nie wierzy) preferencje klienta na dzisiaj są takie, że chce rzecz łatwą w obsłudze, nieskomplikowaną, nie chce czytać na google co to jest directx i skąd go ściągnąć, jak wgrać sterowniki do karty graficznej itd. Konsole są odpowiedzią na taki popyt.
Konsola sama w sobie nie jest zła. Jedyne co jest złe to sytuacja jaka zapanowała na rynku, a mianowicie - rosnące piractwo na pc, spadek zainteresania tym rynkiem przez producentów i w końcu dominacja całkowita konsol. Za taką sytuację (strzele sobie) odpowiadają w 80% sami gracze pc. Moim zdaniem konsole to technologicznie krok wstecz w stosunku do pc. Gdyby rynek pc nadal porządnie zipał i był w centrum zainteresowania znaczących producentów to exclusivy na niego wyglądały dużo lepiej niż na ps3 czy xbox.
Czy ktoś się nie zgodzi, że każda gra jaka aktualnie wychodzi wygląda lepiej na pc niż na konsolach? Gta4? Bioshock? Oblivion? Więc o co kruszyć kopie? Pc technologicznie ma lepsze możliwości niemniej biznes rządzi się innymi prawami.