Ciąg dalszy sprawy - a w zasadzie jej koniec - z 2021 r. Activision Blizzard decyduje się na ugodę z Kalifornijskim Departamentem Praw Obywatelskich (CRD). Zarzewiem konfliktu była dyskryminacja ze względu na płeć.
Skandal obyczajowy w Activision Blizzard
W 2021 r. zrobiło się niezwykle głośno o Activision Blizzard z powodu skandalu obyczajowego. Na światło dzienne zaczęły wypływać informacje, które wskazywały, że w szeregach firmy dzieje się coś niepożądanego; firma musiała stawić czoła zarzutom o molestowanie, dyskryminację ze względu na płeć oraz szeroko pojęte represje wobec pracowników.
Teraz Kalifornijski Departament Praw Obywatelskich (CRD) ogłasza, że osiągnięto ugodę z Activision Blizzard w wysokości 54 mln dolarów w celu rozstrzygnięcia zarzutów, że firma dyskryminowała kobiety między innymi poprzez blokowanie możliwości awansu i płacenie im mniej niż mężczyznom za wykonanie zasadniczo podobnej pracy - czytamy w opublikowanej informacji prasowej CRD.
“Kalifornia pozostaje głęboko zaangażowana w promowanie i egzekwowanie praw obywatelskich kobiet w miejscu pracy. Jeśli ta ugoda zostanie zatwierdzona przez sąd, będzie ona stanowić duży krok naprzód i przyniesie bezpośrednią ulgę pracownikom Activision Blizzard. W Kalifornijskim Departamencie Praw Obywatelskich będziemy nadal robić, co w naszej mocy, aby walczyć o prawa mieszkańców naszego stanu.” - podkreśla Kevin Kish, dyrektor CRD.
Jeśli sąd zatwierdzi ugodę, to wtedy:
- Kobiety, które pracowały jako pracownicy najemni lub pracownicy kontraktowi dla Activision Blizzard w Kalifornii w okresie od 12 października 2015 r. do 31 grudnia 2020 r. będą mogły kwalifikować się do otrzymania odszkodowania.
- Activision Blizzard będzie musiał zapłacić około 54 875 000 dolarów na pokrycie bezpośrednich świadczeń dla pracowników i kosztów postępowania sądowego. Większość tej kwoty (około 45 750 000 dolarów) trafi do funduszu ugodowego na odszkodowania dla pracowników.
- Co więcej, nadwyżka środków z ugody zostanie przekazana organizacjom zajmującym się promowaniem kobiet w branży gier wideo i technologii lub promowaniem świadomości na temat kwestii równości płci w miejscu pracy.
Komentarze
8