Z roku na rok rośnie liczba polskich internautów blokujących reklamy w sieci. Z raportu IAB Polska wynika, że aktualnie z adblocków korzysta już więcej niż 4 na 10 użytkowników w naszym kraju.
Około 9 milionów Polaków ma nadciśnienie, regularnie pali papierosy, korzysta z bankowości mobilnej czy robi zakupy odzieżowe w Internecie. Tylu też korzysta z adblocków, jak wynika z raportu IAB Polska.
Reklamy stanowią podstawowe źródło dochodów w sieci – to dzięki nim strony mogą istnieć i trafiać ze swoją ofertą do użytkowników. Są jednak wydawcy, którzy stosują inwazyjne reklamy (takie jak banery przykrywające cały ekran czy automatycznie odtwarzające się filmy, niejednokrotnie z włączonym dźwiękiem), będące dla czytelników więcej niż wystarczającą motywacją, by włączyć adblocka.
Oprócz ograniczania wygody korzystania z Internetu, reklamy są nielubiane także ze względu na prywatność oraz pożeranie danych z pakietu. Dodajmy to wszystko, a mniej zaskakujące będzie to, że tempo wzrostu liczby użytkowników korzystających z adblocków jest dwucyfrowe.
Z badania przeprowadzonego przez IAB Polska wynika, że aktualnie z adblocków korzysta 42 proc. polskich internautów, co daje liczbę około 8,8 miliona użytkowników. Jeszcze rok wcześniej zaś odsetek ten wynosił 36 proc. (7,6 miliona).
A jak Polacy reagują na komunikaty z prośbą o wyłączenie adblocka? Zaledwie 7 proc. spełnia ją za każdym razem, a 30 proc. robi to „czasem”. Z kolei 13 proc. kontynuuje przeglądanie strony z włączonym adblockiem, a 43 proc. – rezygnuje i idzie dalej. A wy?
Źródło: IAB Polska (raport w PDF). Foto: ndemello/Pixabay (CC0)
Komentarze
23::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
[1.] administratorzy stron nie powinni stosować inwazyjnych / agresywnych reklam, o max wielkości XXX, w umiarkowanej liczbie max XXX, i nie spowalniające pracy komputera.
[2.] podobnie jak wyżej, reklamodawcy powinni się dostosować do wielkości/ilości reklam i bezpieczeństwa ich przekierowań, bez wirusów itp, itd..
[3.] użytkownik przed wejściem na stronę powinien zostać poinformowany, że strona zawiera nowe standardy reklam 2.0 zgodnie z dyrektywami UE, i nie będzie dręczyć czytelnika, i także sugestia o wyłączeniu blokera w przeciwnym razie połowa treści nie będzie wyświetlana.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
I konflikt został by rozwiązany, m.in strony by nie spamowały reklamami, a internauci zaczęli by wyłączać blokery......
.......ALE NIEEEE, najważniejsze w UE jest aby Niemcy i Francja gospodarczo przejmowały Europe, Internet im tylko przeszkadza bo wolny handel kwitnie ...
Jeśli tak nie jest to po prostu blokuje.
Wiki, czyli najlepsza strona, którą znam jakoś żyje bez reklam. Da się? Oczywiście!!
w zamian używam uBlock Origin, bardzo dobry.