Cała sprawa owiana jest nutką tajemnicy, co jeszcze bardziej dodaje jej pikanterii.
AdBlock to wciąż jedno z najpopularniejszych rozszerzeń do przeglądarek internetowych. Informacje o jego sprzedaży są zatem bardzo interesujące, tym bardziej, że konsekwencje tego mogą być dość istotne.
Okazuje się, że wraz z początkiem tego miesiąca AdBlock ma nowego właściciela. Wciąż nie wiadomo jednak kto nim jest, ponieważ kupujący zastrzegł sobie anonimowość. Wiele wskazuje jednak na to, że mówić należy o firmie Eyeo GmbH.
Sugerują tak źródła dość blisko z nią związane, a także fakt, iż AdBlock dołączył do programu Acceptable Ads, którego twórca jest właśnie Eyeo GmbH. Jego założenia są bardzo proste - twórcy reklam płacą, dzięki czemu ich produkty są przepuszczane przez filtry danego rozszerzenia. Do tej pory dotyczyło to jedynie AdBlocka Plus, teraz także AdBlocka.
Niezależnie od tego kto zakupił omawiane rozszerzenie pewne jest, że będzie ono teraz blokować mniej reklam. Wprawdzie program Acceptable Ads obejmuje jedynie reklamy nieinwazyjne, ale dla niektórych i one są nie do zaakceptowania. Sporo osób poszukać zechce zapewne alternatywy dla AdBlocka, który obecnie może pochwalić się około 40 milionami użytkowników.
Źródło: digitaltrends, theregister
Komentarze
47Ps zapraszam do dyskusji
A na koniec dodam, że mnie interesuje cena transakcji ;)
Ostatnie nagonki na nich itp. Sprzedali to i maja spokój i kasę.
Większość pewnie przesiądzie się na alternatywę więc kupujący raczej nic nie zyskają z nowej zakupionej technologii ;P
Pamiętajcie, że w uBlocku można w ustawieniach zaznaczyć więcej list z niechcianymi reklamami, domyślnie nie wszystkie listy są włączone.