Nowe sterowniki AMD Catalyst rozwiążą problem mikroprzycięć w kartach z architekturą GCN
Winna jest komunikacja z grą
Mogłoby się wydawać, że karta graficzna AMD Radeon HD 7950 oferuje wyższą wydajność od konkurencyjnego modelu Nvidia GeForce GTX 660 Ti. Niedawno sieć obiegły testy portalu Tech Report, z których wynikało kilka ciekawych faktów – m.in. obecność mikroprzycięć podczas pracy konstrukcji koncernu z Sunnyvale. Problem ten sprawiał, iż nowe Radeony (bazujące na architekturze GCN) w niektórych przypadkach mogą okazać się mniej wydajne od teoretycznie słabszych konkurentów.
Przedstawiciel firmy AMD - David Baumann – ustosunkował się do tych problemów na amerykańskim forum Beyond3D. Według niego, problem nie leży po stronie kart graficznych, a po prostu współpracy sterownika z daną grą (dotyczy on tylko niektórych tytułów). Rzekomo winna jest tutaj jednostka zarządzająca pamięcią, która działa inaczej w przypadku konstrukcji bazujących na starszych architekturach VLIW (Very Long Instruction Word) i inaczej w przypadku nowszej GCN (Graphics CoreNext).
Receptą na ten problem ma być nowa wersja sterowników, która zostanie wydana w pierwszej połowie bieżącego roku. Przypominamy również, że wkrótce powinny zostać wydane sterowniki bez niebezpiecznego modułu automatycznej aktualizacji.
AKTUALIZACJA 04.01.2013 15:15
Jak się okazuje, problem jest trochę bardziej skomplikowany, aniżeli mogłoby się wydawać. Różnica w czasie wyświetlanych klatek nie dotyczy tylko kart graficznych AMD Radeon, a właśnie różnych konfiguracji sprzętowych i różnych gier. Warto jednak wspomnieć, iż na razie tylko koncern z Sunnyvale zabiera głos w tej sprawie i pracuje nad rozwiązaniem sytuacji. Nie wiadomo jednak, czy wyeliminowanie problemu po stronie sterowników Catalyst załatwi całą sprawę z mikroprzycięciami.
Źródło: Tech Report, Beyond3D
Komentarze
64Natomiast ze sterownikami AMD nigdy nie miałem problemów, instalowały się prawidłowo i nie powodowały żadnych niedogodności, o których ostatnio czytałem. Jedyne co mnie w nich wnerwia to ociężałe wywoływanie ich okna dialogowego, nawet na SSD
Gdzie poprawa wydajności w AC3? (w sumie ubishit skopał kolejną grę na PC)
W FC3 skok wydajności chyba jest 0.01% a wielce "czerwoni" przy tej grze macali palce
Z drugiej strony co drugie studio daję dupy przy robieniu gier tylko po to by ludzie kupili nowy sprzęt i tak się napędza koło marketingu :)
Bakak swoją drogą dobrze że piszesz że ponizej 60 klatek widzisz rożnicę.Zamiast grać zawracasz sobie mandolinę.To by tłumaczyło dlaczego w necie jest pełno noobów którzy feedują i zwalają winę na sprzęt.Dzięki tobie z jeszcze większą radością będę ich tępił!
Co do AMD to ten problem ciągle nie jest naprawiony w starszych kartach więc teraz też tego nie naprawią.Może wezmą właśnie skyrima i tam trochę pogrzebią pod publiczkę.
U NV też jest ten problem na karcie 295 np. w BT3 widziałem to u kuzyna chociaż nie powiem wam na jakich sterach jechał.
Niestety u AMD najgorzej na laptopach.Niestety nie radzą sobie one szczególnie w Crossie.
Jeśli ktoś patrzy tylko na wydajność i słupki to oczywiście będzie w niebo wzięty ale moim zdaniem sterowniki AMD są kiepskie i to nie dlatego że powodują zacięcia tylko między innymi dlatego że przez 4 lata ręcznie muszę ustawiać roździelczość po zmianie ekranu oraz to że mimo połączenia HDMI AMD twierdzi że mam połączenie DVI a przez to brak dźwięku.Mógłbym tak jeszcze parę rzeczy wymienić.
Anonim20 niewątpliwą zaletą konsoli jest stały FPS.Na PS3 w AC gra świetnie nawet lepiej niż na PC.Na pc zagrałem chwilę i mój GTX i Intel nie miał problemów z tą grą.
http://benchmark3d.com/microstutter-case-study-skyrim-wtf-edition