Jak topowy model Llano poradzi sobie z najnowszą odsłoną Mass Effect 3?
Nasza recenzja dotycząca AMD Llano wzbudziła pytania, jak APU AMD poradziłoby sobie w starciu z najpopularniejszymi grami na rynku.
Na początku sprawdziliśmy gry Call of Duty: Modern Warfare 3 oraz Battlefield 3. Następnie sięgnęliśmy po dwie gry, ktore budzą potężne emocje wśród miłośników cRPG, czyli The Elder Scrolls V: Skyrim oraz Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Sprawdziliśmy ich działanie na topowym modelu AMD A8-3870K.
Jako, że firma EA właśnie udostępniła demo Mass Effect 3, nie omieszkaliśmy sprawdzić działania tej gry na APU AMD.
Konfiguracja sprzętowa przedstawiała się następująco:
- APU: A8-3870K (4 rdzenie, 3 GHz, Radeon HD 6550D)
- Płyta główna: ASRock A75M-HVS
- RAM: Patriot Viper Extreme 2 x 2 GB 1866 MHz (512 MB przeznaczone dla pamięci graficznej)
Mass Effect 3 demo
[śr. kl./s.] AA wył, dynamiczne oświetlenie wył.
1280 x 720 | 32 24 |
1680 x 1050 | 24 17 |
1920 x 1080 | 21 13 |
Engine Mass Effect 3 nie należy do najnowszych i z pewnością odstaje od gier z bardziej nowoczesnymi silnikami. Tymczasem okazuje się jednak, że sprawia on całkiem spore problemy dla Llano.
Być może problemem są tu sterowniki, bądź też w pełnej wersji gry będziemy mogli się spodziewać większej szybkości działania. Pomiarów dokonywaliśmy za pomocą programu Fraps, mierzona była szybkość działania gry przez pierwsze 60 sekund początkowej misji.
Przypominamy, że od piątku w demie dostępna będzie opcja gry sieciowej - można jednak uaktywnić ją szybciej. Szczegółów szukajcie na oficjalnej stronie Mass Effect.
Więcej wiadomości dotyczących APU AMD:
- AMD Trinity: specyfikacja procesorów z serii A10, A8, A6, A4
- AMD Llano vs TES V: Skyrim i Wiedźmin 2
- AMD Llano vs Call of Duty: Modern Warfare 3 i Battlefield 3
Źródło: inf. własna
Czy już zagłosowałeś w plebiscycie na Produkt Roku? Na pewno masz swój ulubiony produkt i markę. Weź udział!
Komentarze
511. Wychodzi że do normalnego grania nie zawsze starcza mocy
2. Nadal produkuje lowendowe grafiki
Zrezygnowaliby z tych biurowych padak, zrobili nieco mocniejsze APU i byłby w tym sens. A tak ludzie dwa razy się zastanowią czy brać APU, które ledwie-ledwie ciągnie grę w średnich detalach i rozdziałce czy badziewnego i3 z sensowną grafiką.
Gre testowalem na 1080p ze wszystkim co sie dalo ustawionym na najwyzsze (widzac, opis testu llano to nawet nie zostaly ruszone normalne ustawienia graficzne - wiec mozna powiedziec, ze tutaj bylo testowane na minimalnych).
Gra korzysta wylacznie z DX9, zajmuje okolo 400mb vram, wiec nawet osoby majace grafe z 512 mb pamieci nie beda mieli z taka rozdzielczoscia problemu.
Karty pokroju gtx 460 bez podkrecania starcza do gry w FHD (nie ma nawet sensu zmieniac taktowan przy wlaczaniu tej gry) z maksymalnymi detalami (60-100fps), gra bardzo ladnie sie skaluje w SLI (w crossfire bedzie podobnie).
W kwestii procesor/ram to sadze, ze nawet na najslabszych dwurdzeniowcach (na mocniejszych jednordzeniowcach pewnie tez) w polaczeniu z 1gb ramu na XP bedzie dobrze dzialalo.
Jezeli ktos nie wymaga stalych 60 klatek na sekunde i obnizy detale, to bedzie w stanie z przyjemnoscia pograc na naprawde leciwym sprzecie.
Jedyna wada od strony technicznej na chwile obecna sa tekstury - zreszta zobaczcie sami na mundur sheparda.
http://img21.otofotki.pl/obrazki/jh434_MassEffect3Demo-2012-02-16-.jpg
Ja jestem pod wrażeniem.