Technologia DirectML będzie wspierana przez wszystkie karty graficzne zgodne z DirectX 12. Na implementację nowej funkcji do Windowsa przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać.
Jednym z głównych atutów kart graficznych Nvidia Turing jest nie tylko obsługa Ray-tracingu, ale także technologii DLSS (Deep Learning Super-Sampling) – specjalnej techniki wygładzania obrazu, która wykorzystuje uczenie maszynowe. AMD nie zamierza jednak pozostawać w tyle i przygotowuje podobne rozwiązanie dla swoich kart.
Adam Kozak z AMD w wywiadzie udzielonym japońskiemu serwisowi 4Gamers, ujawnił, że karta Radeon VII ma obsługiwać technologię DirectML - jest to dodatek do interfejsu DirectX, który pozwala korzystać z uczenia maszynowego. Podobnie, jak w przypadku technologii DLSS, funkcję można wykorzystać do poprawy jakości obrazu przy dużo mniejszych wymaganiach sprzętowych. Co więcej, uczenie maszynowe sprawdzi się również w innych zastosowaniach (i producent podobno zaczął już z tym eksperymentować z dobrymi wynikami).
W przeciwieństwie do konkurencyjnego DLSS, z technologii DirectML będzie można korzystać na wszystkich kartach obsługujących DirectX 12. Spekuluje się, że funkcja ta ma zostać wprowadzona do systemu Windows 10 wraz z aktualizacją Spring 2019 (niestety jeszcze nie wiadomo kiedy zostanie wydana).
Przy okazji warto dodać, że AMD nie odpuszcza również w temacie Ray-tracingu – niedawno dowiedzieliśmy się, że producent też pracuje nad oprogramowaniem i sprzętem wspierającym śledzenie promieni w czasie rzeczywistym.
Źródło: 4Gamers, Sweclockers
Komentarze
30AMD
A co z Vulkanem??
halo? AMD ?
:)
Żeby nie było (że Fanboy) 1080Ti mam w komputerze.
To, że AMD coś zapowiada, nie oznacza, że to będzie lepsze lub gorsze od konkurencji.
Można napisać, że AMD obiecuje, że to będzie lepsze, ale nierzetelnością jest z góry przesądzanie, że będzie lepsze, bo tego na razie nie wiemy.
To powinno być opracowane w tamtym roku, znowu generacja w plecy !
"... 2044 AMD opracowało DirectML , i HBM3 ... , natomiast Nvidia GTRX 6000 , DX 20 , GDDRX10 ...."""
AMd jest jak polski rząd , rzuci jakieś ochłapy aby pospulstwo się cieszyło , przez jakiś czas !
Bo chciwa INVIDIA i ich super bajery tylko na ich i wyłącznie ich topowych kartach za 1000$ tyle w temacie. RIP INVIDIA!!!
Doganiają Intela to i z invidia też nie problem.
Eee aaaa to AMD ? aaa to nie nie, tylko Nvidia :D:D:D
Załóżmy , że 4k będzie zużywać 8GB HBM to w technice podobnej do DLSS będzie zużywać jej maksymalną ilość by poprawić efekt skalowania rozdzielczości prawie , że bez utraty jakości.HBM2 z HBCC posłuży do przechowywania tekstur potrzebnych na dany moment podczas skalowania i tak będzie na bieżąco poprawiana jakość.
Niestety Vega 56 i 64 dostaną drugie życie za sprawą RPM ale mają zbyt mało pamięci.W ten sposób także sam Pascal zostanie uśmiercony w piękny sposób z powodu FP16 równego FP32.
Nadchodzi czas , że posiadacze Vega 56 i 64 będą się śmiać z posiadaczy GTX1080Ti i Titan XP za sprawą DirectML.
Jak widać kolejność wykorzystywania nowych technik obliczeniowych w grach jest uwarunkowana od tego co dyktują Intel i Nvidia a potem przychodzi czas na wykorzystanie pełni możliwości architektury AMD.Właśnie ten czas teraz nadchodzi i ciekawe czy ten DirectML będzie mógł zostać wykorzystany w tytułach gier , które już się pojawiły w formie patcha i ile będzie on wymagał pracy od deweloperów.Jak będzie to łatwe do wdrożenia to będzie powtórka FreeSync versus G-Sync.