Zestaw do VR od AMD ma zapewniać moc 16 TeraFlopsów. To najpotężniejszy system do tworzenia i odbioru wirtualnych treści.
Platforma wirtualnej rzeczywistości AMD, oparta na kartach graficznych Radeon i technologii LiquidVR pozwala na tworzenie i odbiór VR. Moc obliczeniowa 16 TeraFlopsów czyni ją najpotężniejszym narzędziem w kategorii.
AMD kontynuuje podbój rynku wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentowana ostatnio platforma oparta o technologię Radeon, Liquid VR i DirectX 12 według deklaracji producenta stanowi najpotężniejszy system do VR, który zapewnić ma efektywne renderowanie i tworzenie materiałów. Do kogo skierowany jest nowy produkt? Podstawowym odbiorcą mają być deweloperzy, dla których będzie to najbardziej stabilna i efektywna platforma twórcza, ale założenia producenta są dużo bardziej ambitne. AMD, chwalące się mocą obliczeniową 16 TeraFlopsów, zastosowanie widzi w rozrywce, edukacji, dziennikarstwie, kinie a nawet medycynie.
Amd wprowadziło moc superkomputera do ekosystemu wirtualnej rzeczywistości. Jednym z założeń była jednoczesna możliwość konsumpcji i tworzenia treści VR. Narzędzie powstawało w stałej współpracy z społecznością twórców. Wszystko po to aby w zarodku zlikwidować większość problemów, przed którymi mogą stanąć deweloperzy. Największym wrogiem AMD przy tworzeniu systemu wirtualnej rzeczywistości były opóźnienia. Łatwo domyślić się czemu. Przestoje w renderowaniu otoczenia i skokowa praca kamery skutecznie obniżałyby poziom imersji. Z tego powodu LiquidVR redukuje opóźnienia i przyśpiesza rendering.
Przedstawiciele AMD podkreślają, że wirtualna rzeczywistość, dla pełni doznań wymaga ogromnej wydajności, pełnej stabilności i zminimalizowania wszelkich błędów. Dodatkową moc obliczeniową platforma czerpie z nowej karty AMD Radeon Pro Duo.
To pierwszy z produktów z linii AMD VR Ready Creator. Stanowi ona także Karta graficzna AMD Radeon Pro Duo będzie dostępna na początku drugiego kwartału 2016 w sugerowanej cenie w sklepach internetowych wynoszącej 1499 USD.
Komentarze
21to musi stanieć do max 1000$ za wszystko, wtedy będzie można mówić o popularnej technologii i wtedy się to upowszechni
obecnie to ciekawostka, pomijam telefon w goglach bo to też ciekawostka a nie pełnowartościowy produkt,
zbyt niska jakość ekranów nie zapewnia realistycznej zabawy, tylko namiastkę, nawet oglądanie filmów gdzie SoC by dał radę spokojnie ale ekrany są za słabe i też się to nie sprawdza za dobrze
To trzeba poprawić bo brzmi nieskładnie!