Karty graficzne

AMD Radeon z LiquidVR to najpotężniejsza platforma VR

przeczytasz w 1 min.

Zestaw do VR od AMD ma zapewniać moc 16 TeraFlopsów. To najpotężniejszy system do tworzenia i odbioru wirtualnych treści.

Radeon Pro Duo Liquid VR

Platforma wirtualnej rzeczywistości AMD, oparta na kartach graficznych Radeon i technologii LiquidVR pozwala na tworzenie i odbiór VR. Moc obliczeniowa 16 TeraFlopsów czyni ją najpotężniejszym narzędziem w kategorii.

AMD kontynuuje podbój rynku wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentowana ostatnio platforma  oparta o technologię Radeon, Liquid VR i DirectX 12 według deklaracji producenta stanowi najpotężniejszy system do VR, który zapewnić ma efektywne renderowanie i tworzenie materiałów. Do kogo skierowany jest nowy produkt? Podstawowym odbiorcą mają być deweloperzy, dla których będzie to najbardziej stabilna i efektywna platforma twórcza, ale założenia producenta są dużo bardziej ambitne. AMD, chwalące się mocą obliczeniową 16 TeraFlopsów, zastosowanie widzi w rozrywce, edukacji, dziennikarstwie, kinie a nawet medycynie.

Amd wprowadziło moc superkomputera do ekosystemu wirtualnej rzeczywistości. Jednym z założeń była jednoczesna możliwość konsumpcji i tworzenia treści VR. Narzędzie powstawało w stałej współpracy z społecznością twórców. Wszystko po to aby w zarodku zlikwidować większość problemów, przed którymi mogą stanąć deweloperzy. Największym wrogiem AMD przy tworzeniu systemu wirtualnej rzeczywistości były opóźnienia. Łatwo domyślić się czemu. Przestoje w renderowaniu otoczenia i skokowa praca kamery skutecznie obniżałyby poziom imersji. Z tego powodu LiquidVR redukuje opóźnienia i przyśpiesza rendering.

Przedstawiciele AMD podkreślają, że wirtualna rzeczywistość, dla pełni doznań wymaga ogromnej wydajności, pełnej stabilności i zminimalizowania wszelkich błędów. Dodatkową moc obliczeniową platforma czerpie z nowej karty AMD Radeon Pro Duo.

To pierwszy z produktów z linii AMD VR Ready Creator. Stanowi ona także  Karta graficzna AMD Radeon Pro Duo będzie dostępna na początku drugiego kwartału 2016 w sugerowanej cenie w sklepach internetowych wynoszącej 1499 USD.

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    9
    Autor powinien w ankiecie dodać wybór ,, Nie stać mnie na VR''
    • avatar
      ciomasta
      6
      Eh ja czekam na technologie gdzie będę spać a jednocześnie grając w grę :) coś jak hm sword art online .
      • avatar
        BluePandoraBox
        0
        karta 1500 gogle 900 + komp 500-700$ (CPU, RAM, Buda, PSU), jakieś akcesoria ze 300 i robi się fura kasy na którą nawet za Odrą będzie niewiele osób stać
        to musi stanieć do max 1000$ za wszystko, wtedy będzie można mówić o popularnej technologii i wtedy się to upowszechni
        obecnie to ciekawostka, pomijam telefon w goglach bo to też ciekawostka a nie pełnowartościowy produkt,
        zbyt niska jakość ekranów nie zapewnia realistycznej zabawy, tylko namiastkę, nawet oglądanie filmów gdzie SoC by dał radę spokojnie ale ekrany są za słabe i też się to nie sprawdza za dobrze
        • avatar
          Ragnar Lothbrok
          -1
          "gurować" ? Really? :D
          • avatar
            mrdiablin
            0
            "To pierwszy z produktów z linii AMD VR Ready Creator. Stanowi ona także Karta graficzna AMD Radeon Pro Duo będzie dostępna na początku drugiego......"

            To trzeba poprawić bo brzmi nieskładnie!

            Witaj!

            Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
            Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

            Połącz konto już teraz.

            Zaloguj przez 1Login