AMD TrueAudio i Mantle: technologie zwiększą realizm dźwięku i optymalizację w grach
Producent stawia na poprawę realizmu i optymalizacji najnowszych gier pod kątem kart graficznych bazujących na architekturze GCN.
Za nami konferencja AMD GPU '14 Tech Day, na której zaprezentowano nową generację kart graficznych Radeon R7 200 i R9 200. Nie samymi kartami jednak człowiek żyje, a producent pochwalił się również interesującymi technologiami dla wymagających graczy.
Jedną z nich jest AMD TrueAudio, która umożliwia twórcom gier wykorzystanie programowalnego, obliczanego przez kartę graficzną potoku audio. Rozwiązanie to pozwala stworzyć unikalny, artystyczny wyraz w sferze dźwięku gry - dokładnie w taki sam sposób, jak programowalny potok graficzny pozwala urzeczywistnić niczym nieograniczoną wizję artystyczną w grafice. Gry obsługujące nową technologię, za sprawą zapierającego dech w piersiach dźwięku kierunkowego i innych, nowych możliwości audio, mogą otrzymać bardziej realistyczną dynamikę środowiska i jeszcze bogatsze efekty dźwiękowe - dzięki temu możliwe jest odtworzenie doznań niczym z prawdziwego życia w nadchodzących grach (w projekcie współpracują studia Square Enix od gry THIEF, Xaviant Games od gry Lichdom, Airtight Games od gry Murdered: Soul Suspect oraz Creative Assembly od gry Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed).
Na uwagę zasługuje również fakt, iż TrueAudio pozwoli odciążyć procesor komputera. Niestety nowa technologia będzie dostępna tylko w niektórych akceleratorach graficznych – podczas prezentacji wyszczególniono modele Radeon R7 260X i R9 290/290X.
Drugą nowością giganta z Sunnyvale jest Mantle, a więc technologia łączącą konsole, chmurę, treść i klienta - cztery filary Ujednoliconej Strategii Gamingowej. Rozwiązanie to pozwoli na komunikowanie się gier (jedną z nich ma być Battlefield 4) natywnym językiem architektury GCN (Graphics Core Next), prezentując tym samym głębszy poziom optymalizacji sprzętu, z którym rzekomo nie może równać się żaden inny producent kart graficznych. Warto jednak zaznaczyć, iż aktualizacja gry Battlefield 4 o obsługę Mantle nastąpi dopiero w grudniu. Na szczęście całość ma działać już na wszystkich akceleratorach bazujących na architekturze GCN.
Technologia Mantle pomoże również deweloperom w jednym prostym procesie powoływać do życia gry na wielu platformach dzięki wykorzystaniu podobieństw w zapędzanych przez architekturę GCN komputerach i konsolach. Producent twierdzi, że wraz z wprowadzeniem Mantle, umocni swoją pozycję wiodącego dostawcy szybkich i sprawnych platform do rozwoju gier. Technologia Mantle zostanie szczegółowo przedstawiona w trakcie konferencji AMD Developer Summit APU13, która odbędzie się między 11 a 13 listopada w San Jose w Kalifornii.
Źródło: AMD, TechPowerUp
Komentarze
61Mantle jednak mógłby takie coś umożliwiać w bardzo łatwy sposób.
Chcesz miec mgle - odpal w glide
Chcesz miec lepsze textury - biblioteka S3MeTaL
Chcesz pograc bezproblemowo - odpal w D3D
Chcesz kaszane na ekranie i 15fps odpal w OpenGL
ehhhh... piekne czasy :)
"wykorzystanie programowalnego, obliczanego przez kartę graficzną potoku audio. Rozwiązanie to pozwala stworzyć unikalny, artystyczny wyraz w sferze dźwięku gry - dokładnie w taki sam sposób, jak programowalny potok graficzny pozwala urzeczywistnić niczym nieograniczoną wizję artystyczną w grafice" - normalnie bełkot. W grach to mamy muzykę komponowaną przez profesjonalnych muzyków, kompozytorów i nagrywaną w studiach. efekty dźwiękowe są nagrywane też w pełni profesjonalnie, np dźwięki strzałów, odgłosy silnika, samoloty itp.
Brakowało na konferencji jeszcze reklamy dostawcy papieru toaletowego. Niedługo amd założy własną stację telewizyjną z zakupami.