Karty graficzne
AMD twierdzi, że fizyka nie pojawi się aż do premiery DirectX 11
przeczytasz w 0 min.
Na przestrzeni ostatnich lat gracze komputerowi zaczęli szukać czegoś więcej niż tylko ładnej grafiki w swoich ulubionych grach. Nie tylko oczekują realistycznej grafiki, ale także i realistycznej fizyki. W pewnym stopniu fizyka zawsze stanowiła nieodłączną część gier zarówno w przypadku komputerów jak i konsol. W związku z tym, że gry stają się coraz bardziej skomplikowane i złożone, ten sam proces dotyczy matematycznych obliczeń wykorzystywanych do tworzenia na ekranie takich efektów jak dym czy wybuchy.
Producenci procesorów graficznych tacy jak Nvidia i ATI wiedzą jaką wartość niesie ze sobą wprowadzenie fizyki do gier, dlatego też przyjmują podobne strategie na tym polu. Serwis DailyTech przedstawił w styczniu 2007 roku specyfikację, która określała co dokładnie jest potrzebne do przetwarzania asymetrycznej fizyki. Prawie rok zanim dokumenty te wyciekły z ATI, DailyTech informował o silniku fizyki Quantum Nvidii.
Wszystko nabrało większego tempa wokół fizyki, gdy we wrześniu Intel ogłosił, że zamierza kupić Havok, firmę, której fizyka jest szeroko wykorzystywana przez twórców gier na całym świecie. Xbit Labs donosi dzisiaj, że Richard Huddy z AMD, który obejmuje tam stanowisko Developer Relations Chief, twierdzi, że póki co fizyka w procesorach graficznych jest martwa.
Powodem, dla którego Huddy twierdzi, że fizyka jest póki co martwa, jest fakt, że Havok, teraz pod rządami Intela, ma wypuścić swój silnik efektów fizycznych o nazwie Havok FX bez żadnego wsparcia. DirectX 11 ma w planach wspierać fizykę w procesorach graficznych, w związku z czym możliwe jest, że najpierw zobaczymy premierę nowego standardu, a dopiero później pojawi się obsługa fizyki w procesorach graficznych. Powinno to być świetną informacją dla AGEIA, która niedawno ogłosiła, że zamierza opracować mobilny procesor fizyki.
Nie wiadomo jaki dokładnie to wszystko będzie miało wpływ na płyty główne opracowywane w tej chwili przez Nvidię. Następca płyty głównej Nvidia 680i podobno ma być wyposażony w trzy sloty PCIe. Nie wiadomo także czy jeden z tych slotów będzie przeznaczony dla fizyki czy nie. A może właśnie dlatego premiera następcy 680i, o której plotkowano, że ma nastąpić w połowie listopada, została przesunięta.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!