2x lepsza wydajność w grach. AMD chwali się swoją supertechnologią
Dwukrotnie lepsza wydajność w grach, przy zachowaniu dobrej jakości obrazu i otwartym standardzie dla programistów. AMD zapowiada technologię, która może stać się przyszłością gamingu.
AMD FidelityFX Super Resolution to otwarta technologia skalowania obrazu, która pozwala poprawić płynność animacji w grach. Pierwsza wersja technologii FSR może nie była idealna, ale druga jak najbardziej jest godna pochwały. W tym roku mamy się doczekać trzeciej generacji FSR.
AMD FidelityFX Super Resolution 3 – nadchodzi rewolucja
Technologia FidelityFX Super Resolution 3 została zapowiedziana już w listopadzie ubiegłego roku (poniżej zapis konferencji - fragment z zapowiedzią FSR 3 zaczyna się w 30 minucie), ale podczas konferencji Game Developers Conference (GDC) ujawniono pierwsze szczegóły dotyczące jej działania.
FSR 3 można nazwać ewolucją FSR 2 - nadal mamy do czynienia z techniką skalowania obrazu, ale została ona jeszcze bardziej usprawniona. Kluczową rolę odgrywa tutaj technologia AMD Fluid Motion Frames.
Technologia AMD Fluid Motion Frames sprowadza się do generowania interpolowanych klatek (podobnie jak w DLSS 3 funkcja Frame Generator). Funkcja korzysta z synergii tymczasowego skalowania i interpolacji, wykorzystując wektory ruchu i technologię AMD Fluid Motion.
Poniżej możecie zobaczyć porównanie potoku renderowania dla trzech scenariuszy: w standardowym trybie, przy wykorzystaniu technologii FSR 2 i przy wykorzystaniu technologii FSR 3.
FSR 3 pozwoli nawet 2-krotnie zwiększyć liczbę klatek na sekundę względem FSR 2, a przy okazji zmniejszyć opóźnienia w generowanym obrazie. Warto dodać, że technologia będzie dostępna dla programistów na otwartej licencji MIT, a jej implementacja powinna być prosta dla deweloperów (będzie tutaj możliwe też łatwe przejście z FSR 2 na FSR 3).
Oficjalna premiera FSR 3 planowana planowana jest jeszcze w tym roku. W późniejszym terminie mamy poznać więcej szczegółów o nowej technologii. Nie wiemy jak Wy, ale my już nie możemy się doczekać! :)
Źródło: AMD
Komentarze
12