AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 to technologia, która może zrewolucjonizować rynek gier. W trakcie Game Developers Conference producent ujawnił kolejne szczegóły na temat technologii.
AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0 to właściwie ewolucja otwartej, międzyplatformowej i szeroko stosowanej technologii skalowania obrazu FidelityFX Super Resolution. Niedawno pisaliśmy o pierwszych informacjach na temat nowej technologii. Teraz możemy ujawnić Wam więcej szczegółów.
Co nowego w AMD FSR 2.0?
Technologia AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 odpowiada za skalowanie obrazu i poprawę płynności animacji, ale bez wykorzystania jednostek odpowiedzialnych za uczenie maszynowe (jak w przypadku konkurencyjnej technologii Nvidia DLSS). FSR 2.0 to rozwiązanie temporalne, co oznacza, że wykorzystano tutaj specjalny zestaw zaawansowanych i ręcznie kodowanych algorytmów, które rozpoznają i łączą dane z poprzedniej sceny, aby zapewnić wysoką szczegółowość skalowanego obrazu.
AMD zapewnia, że sposób działania jest łatwy w optymalizacji i odpowiada szeregu zróżnicowanym scenariuszom. Dzięki braku konieczności użycia sprzętowych jednostek uczenia maszynowego, z rozwiązania będzie mogło skorzystać więcej platform, a zatem technologia będzie dostępna dla większej liczby graczy.
Technologia oferuje trzy podstawowe tryby jakości: Quality, Balanced i Performance. Ponadto przewidziano czwarty opcjonalny tryb: Ultra Performance, dostępny dla deweloperów, którym będzie zależało na uzyskaniu jak największego wzrostu wydajności przy zachowaniu jakości reprezentatywnej dla natywnego renderingu.
Poniżej możecie zobaczyć porównanie działania FSR 2.0 na przykładzie gry Deathloop w trzech podstawowych trybach jakości.
Porównanie jakości obrazu - natywne 4K, tryb Quality, tryb Balanced i tryb Performance. Zrzuty autorstwa AMD.
Porównanie jakości obrazu - natywne 4K, tryb Quality, tryb Balanced i tryb Performance. Zrzuty autorstwa AMD.
FSR 2.0 bardziej wymagające dla kart graficznych
AMD FSR 2.0 działa na kartach graficznych Radeon RX 500, RX Vega, RX 5000 i RX 6000, a także na modelach konkurencji - GeForce GTX 1000, GeForce GTX 1600, GeForce RTX 2000 i GeForce RTX 3000. FSR 2.0 będzie ponadto w pełni wspierany na konsolach Xbox Series S i Xbox Series X.
Trzeba jednak zaznaczyć, że FSR 2.0 jako temporalne rozwiązanie jest bardziej wymagające dla sprzętu. Oznacza to, że dla skalowania wyższych rozdzielczości będą potrzebne wydajniejsze karty graficzne.
Podobnie jak pierwsza wersja technologii, FSR 2.0 będzie otwartym rozwiązaniem na bazie licencji MIT. Producent udostępni deweloperom łatwy i intuicyjny interfejs programowania (API) z obsługą DirectX 12 i Vulkan. Powstanie również rozszerzenie (plug-in) do silnika Unreal Engine.
Pierwsza wersja technologii spotkała się ze sporym zainteresowaniem deweloperów. Jak będzie w przypadku FSR 2.0? Firma AMD współpracuje z deweloperami, aby nową wersję obsługiwało tak wiele gier, jak to tylko możliwe (wiemy, że wśród nich ma być Deathloop i Forspoken). Pierwsze tytuły mają być dostępne w drugim kwartale 2022.
Jeśli jesteście zainteresowani szczegółami, poniżej możecie zobaczyć całą prezentację dotyczącą FidelityFX Super Resolution 2.0 z Game Developers Conference 2022.
Źródło: AMD
Komentarze
12