O tym, że rynek gier na smartfony ma się bardzo dobrze może świadczyć popularność takich gier jak chociażby Angry Birds, lub fakt powstawania coraz bardziej zaawansowanych produkcji. Android 3.0 pozwalał podłączać do urządzeń pady poprzez USB, co było całkiem ciekawym pomysłem. Skoro Ice Cream Sandwich miał być miksem tego co najlepsze w serii 2 i 3 sporo osób oczekiwało, że wsparcie dla padów powróci. I stało się.
Jeden z programistów pracujący nad Androidem poprzez portal Twitter poinformował, że podłączając pad przez USB, a następnie smartfon do telewizora przez HDMI możemy zmienić Samsunga Galaxy Nexus w pełnoprawną konsolę.
Oczywiście będzie do tego potrzebna przejściówka z micro-USB na USB, ale są to już sprawy groszowe. Trzeba przyznać, że takie rozwiązanie może (ale nie musi) dość sporo namieszać zarówno w sprzedaży Xperii Play jak i handheldów. To przecież smartfon Sony Ericcsona był do tej pory reklamowany jako smartfon idealny do grania.
W przypadku handheldów trzeba przypomnieć że urządzenia te „żyją” na rynku po 5-6 lat, a patrząc na obecny postęp w przypadku smartfonów to wieczność, która bynajmniej nie będzie działać na korzyść Sony czy Nintendo.
A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Chcielibyście zrobić ze swojego smartfona za parę tysięcy konsolę do gier?
Więcej o Android 4.0 – Ice Cream Sandwich:
- Android 4.0 na tabletach: wiemy jak będzie wyglądał
- System Android 4.0 Ice-Cream Sandwich: premiera 19 października
- Jeden Android, by wszystkie złączyć - jesienią
- Android 2.4 to "Ice Cream Sandwich"
- Samsung Galaxy Nexus z Androidem 4.0 oficjalnie zapowiedziany
Źródło: Engadget
Komentarze
40A kur.. czemu nie!
PSX to Playstation 1 - emulatory dla PSX istnieją "od zawsze" praktycznie na każdym sprzęcie/systemie - PC (Win i inne), WM, iOS (po jailbreaku), Android, gry z PSX mozna odpalić na PSP itd. - ŻADNA NOWOŚĆ.
Emulator PS2 istnieje tylko na PC (a i tak nie jest w 100% kompatybilny i nie ma takiej płynności jak oryginał) - jak dotąd NIE MA emulatora PS2 na żadnym mobilnym sprzęcie - ani pod WM, iOS Androida czy cokolwiek innego - po prostu urządzenia te mają jeszcze za małą wydajność, żeby umożliwić taką emulację.
O PS3 już nie wspomnę...
może przez BT?
Ogólnie standard USB jest bardzo dobry - tani, szybki i łatwy w implementacji. Szkoda, że wymaga hosta - jedyna wada w stosunku do FireWire od Apple, który dzięki temu może pracować p2p.
Samsung Galaxy S Plus
Problemem nie jest funkcjonalność systemu Android czy siła urządzeń.
Sony ma zastrzeżone kody przez które ciężko napisać dobry emulator.
Dlaczego na ps one istnieją od dawna dobre emulatory - bo nie opłaca im się sprzedawać tych gier - zrobią remake i sprzedadzą te same tytuły w lepszej rozdzielczości. Gry na PS2 wciąż mogą sprzedawać, więc nie uwolnią kodów.
Słyszałeś o play station suite?
http://www.gambler.pl/MATERIAL/5326/playstation,suite,weszlo,w,faze,otwartych,beta,testow.html
Pojawienie się tego udowadnia, że emulacja jest możliwa.
Co powoduje, że nie jest to takie łatwe?
Sprzętowo taki SGS2 jest dużo mocniejszy niż PSP - ale PSP jest zbudowany tylko do tego jednego celu - przez co można sprzęt odpowiednio ograniczyć w funkcjonalności. Emulacja tego nie osiąga tak łatwo, bo nie mają ani kodów systemowych - prawnie chronionych - ani nie da się w całości wyłączyć system w czasie grania. Mimo to, skoro sony samo pokazuje, że psp da się emulować i do tego może to dla nich stanowić kolejne źródło dochodu, to nawet płynnie zadziała i to od samych developerów - więc masz tu swój idealny emulator psp.
Co do samej amatorskiej emulacji psp, to dawno wyszedł - Psx4droid.
http://www.mobileman.pl/psx4droid___emulator_psx_psp_na_system_androide,2400,aktualnosc.html
który już odpala tytuły do psp - po raz kolejny pokazuje, że problem nie stanowi sprzęt, procesor czy cos innego, tylko kod programu.
I kartę graficzną przebijającą tę zainstalowaną w PS2 i PSP.
Ale to tak jak z windowsem i linuxem
Linux może dużo więcej, jest stabilniejszy, wydajniejszy, bezpieczniejszy i bezpłatny, ale nie pograsz, bo windows ma prawa do directxa zastrzezone i ani apple ani wolne dystrybucje linuxa nie mogą z niego skorzystać pod groźbą karną.
Więc póki PS2 będzie przynosił zyski, to sony nie puści kodów.