Gigant z Cupertino najwyraźniej chce poprawić funkcje oparte na lokalizacji w swoich produktach.
foto: Reuters
Niemal wszystkie największe firmy technologiczne, a taką właśnie jest oczywiście Apple, wykorzystują oprogramowanie lokalizacyjne w swoich urządzeniach i usługach. Gigant z Cupertino najwyraźniej chce poprawić oparte na nim funkcje w swoich produktach. Świadczy o tym jego ostatni nabytek, którym jest skoncentrowana na superdokładnych systemach GPS firma Coherent Navigation.
Założona w 2008 roku firma Coherent Navigation koncentruje się na tworzeniu komercyjnych usług nawigacyjnych w oparciu o partnerstwo z takimi firmami jak Boeing czy Iridium. Zespół pracuje nad znacznie bardziej precyzyjnymi technologiami niż te wykorzystywane w typowych usługach konsumenckich.
Nieznane są warunki nabycia firmy Coherent Navigation przez Apple. Nie wiadomo też jak konkretnie gigant zamierza ją wykorzystać. Czy będzie chciał po prostu zaimplementować jej technologie w swoich produktach, wspólnymi siłami je rozwijać czy też skorzystać z pomocy jej inżynierów w tworzeniu zupełnie odrębnej usługi.
To ostatnie rozwiązanie nie jest zresztą wykluczone. W ciągu ostatnich sześciu lat firma Apple przejęła też bowiem inne projekty tego typu, między innymi Placebase, Locationary i Hopstop. Czyżby gigant chciał stworzyć usługę, która mogłaby godnie konkurować z Google Maps i Google Now?
Źródło: NY Times
Komentarze
3