Wyciekła cena ASUS ROG Ally. Kolejny argument w walce ze Steam Deck
Znamy już specyfikację ASUS ROG Ally i dzięki temu wiemy, że pod względem parametrów i funkcjonalności może pokonać Steam Decka. To jednak niemożliwe, by konkurował z nim ceną, prawda? No właśnie okazuje się, że nie do końca.
Cena ASUS ROG Ally – będzie niższa niż myśleliśmy?
Zapowiedź ASUS ROG Ally w prima aprilis była ciekawym zabiegiem. Nie mieliśmy pewności, czy przenośna konsola z systemem Windows nie jest czasem tylko żartem. Okazało się, że wcale nie i kilka dni temu doczekaliśmy się już pełnej, oficjalnej prezentacji. Poznaliśmy szczegóły techniczne ROG Ally i wiemy już, że będzie to naprawdę dobrze wyposażony sprzęt: z niezłym procesorem, szybką pamięcią i świetnym wyświetlaczem. Tajemnicą pozostawała tylko cena.
ASUS zapewniał, że cena ROG Ally będzie niższa niż 1000 dolarów, ale – nie oszukujmy się – taka informacja właściwie nic nam nie mówiła. Okazuje się jednak, że producent mógł nie przekazywać tej informacji nie z powodu obaw o reakcję, lecz dlatego, że trzymał asa w rękawie. Skąd takie stwierdzenie? Ano stąd, że w sklepie Best Buy przedwcześnie pojawiła się karta produktu i według zawartych tam informacji topowa wersja ASUS ROG Ally zostanie wyceniona na… 699,99 dol. To jakieś 3000 złotych.
ASUS ROG Ally powalczy ze Steam Deck także ceną
Topowa wersja to ASUS ROG Ally z układem AMD Z1 Extreme, 16 GB pamięci RAM oraz SSD o pojemności 512 GB. Cena na poziomie 700 dolarów jest wyższa o zaledwie 51 dolarów od najbardziej wypasionego wariantu Steam Deck, którego parametry są jednak gorsze, a funkcjonalność – mniejsza:
- ASUS ROG Ally ma procesor AMD Zen 4, a Steam Deck – AMD Zen 2,
- ASUS ROG Ally ma wyświetlacz 1080p/120 Hz, a Steam Deck – 720p/60 Hz,
- ASUS ROG Ally ma system Windows 11, a Steam Deck – SteamOS,
- ASUS ROG Ally ma być też lżejszy i dłużej działać na jednym ładowaniu.
Oczywiście dopóki nie doczekamy się oficjalnego potwierdzenia, cena pozostaje tylko plotką. ASUS odmówił komentarza redakcji The Verge.
Źródło: The Verge, Tom’s Guide
Komentarze
11Można odnieść wrażenie, że ostatnim czasy gry wymagają więcej pamięci na gpu. Skoro zaś nawet niskie ustawienia potrafią pochłonąć 4gb na karcie, to czy w przypadku dzielonej pamięci 16gb jest ilością wciąż wystarczajacą? Gdy odejmiemy od 16gb te minimum 4gb na tekstury, to czy reszta wystarczy do płynnego działania wymagającego tytułu z systemem w tle?
Nie chodzi mi o ewentualne inne ograniczenia sprzętu, ale wyłącznie ram.