Gdzie polskie małe i średnie firmy szukają informacji o sprzęcie IT?
Wiesz, gdzie polskie firmy z sektora MSP szukają informacji o sprzęcie IT? Sprawdziło to Lenovo i wyniki są… ciekawe, choć przewidywalne.
Jak wynika z badań Lenovo, polskie firmy MSP poszukują informacji o sprzęcie IT głównie za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Mówiąc wprost – nie ma w tym nic dziwnego. Jakie zatem witryny przykuwają ich uwagę? Przede wszystkim sklepy internetowe oraz porównywarki cen. Co ciekawe, najrzadziej przeszukiwane pod tym kątem są serwisy społecznościowe oraz fachowe blogi.
W raporcie firmy Lenovo „Komputery w polskich MSP 2015” na 13 określonych źródeł pozyskiwania informacji o sprzęcie IT, sześć znajduje się w internecie, zaś siedem – poza siecią. Jak widać, internet jest równie ważnym źródłem, co media drukowane lub sposoby pozyskiwania informacji od osób bezpośrednio zainteresowanych tematem.
Internet i opinie znajomych
Ponad połowa badanych przez Lenovo przedsiębiorców z sektora MSP stwierdziła, że najlepszym źródłem informacji są sklepy internetowe (54 %) oraz porównywarki cen w sieci (54 %). Na drugim miejscu w zbiorczym zestawieniu znalazły się rekomendacje znajomych, z poziomem 42 proc.
Jakie źródła informacji znajdują się niżej w hierarchii? Tuż poza podium znajdują się artykuły w fachowej prasie (38 %), informacje od dostawców (33 %), serwisy internetowe zajmujące się tematyką IT (32 %) i rankingi publikowane na stronach www (31 %).
Przedsiębiorcy lubią pozyskiwać informacje bezpośrednio i to nie tylko od swoich znajomych. 31 proc. przedsiębiorców pozyskuje wiedzę o sprzęcie dzięki sprzedawcom w sklepach, a 29 proc. dzięki opiniom współpracowników. Najrzadziej czerpie się wiedzę o sprzęcie z konferencji i spotkań (14 %) oraz z blogów IT (18 %).
Wpływ wieku i firmy na poszukiwanie informacji
Jednym z ciekawszych wniosków, do jakich można dojść przy analizie badania Lenovo jest ten traktujący o wpływie wielkości firmy, wieku oraz wykształcenia kadry menadżerskiej na sposoby pozyskiwania informacji. O co dokładnie chodzi?
Otóż sektor MSP najbardziej ufa rekomendacji znajomych, a największe przedsiębiorstwa częściej czerpią wiedzę od dostawców lub za pośrednictwem specjalistycznych serwisów internetowych. Im wyższe wykształcenie decydentów w firmie, tym więcej źródeł informacji bierze się pod uwagę.
Kolejną zmienną jest wiek. Młodsi przedstawiciele kadry menadżerskiej znacznie częściej czerpią wiedzę za pośrednictwem internetu. Nic w tym dziwnego, w końcu jest on dla nich kompletnie naturalnym medium. Świadczą o tym dane z badania, według których przedsiębiorcy do 35 roku życia częściej niż reszta poszukuje informacji na portalach społecznościowych (18 %) oraz chętniej korzystają z rankingów na stronach internetowych (38 %).
Cykl życia sprzętu komputerowego
Jak zauważa Lenovo, cykl życia sprzętu komputerowego w polskich przedsiębiorstwach wynosi od 2 do 5 lat. Średnio co 3,8 roku nadchodzi w firmach czas wymiany komputerów stacjonarnych, co 3,2 roku latopów, a co 2,1 roku – netbooków. Czym ma charakteryzować się nowy sprzęt?
Nowe komputery mają być odpowiednio wydajne i wyposażone w wystarczające do płynnej pracy rozwiązania (69 %) – zachowując przy tym atrakcyjną cenę (67 %). To najważniejsze kryteria wyboru, kolejno. W wyborze liczy się również renoma producenta (37 %) oraz dostawcy (20 %). Ostatnimi kryteriami kierują się często użytkownicy urządzeń Lenovo.
Źródło: Agencja 21
Komentarze
2kartapsf.pl/6538