Dla przeciętnego klienta, kupowanie sprzętu high-definition może być raczej zniechęcającym zajęciem. Zakupowicze na okrągło atakowani są typowo technicznym słownictwem takim jak 1080p, 24p, 120Hz, DVI, HDMI, itd. Nawet dla tych, którzy sporo wiedzą na ten temat, tak jak czytelnicy Benchmarka, niektóre terminy związane ze standardami wyświetlania są najzwyczajniej zawiłe. High-Definition Multimedia Interface (HDMI) jest obecnym standardem łącza o wysokiej rozdzielczości przeznaczonym dla wszystkich nowych telewizorów HDTV. Jednak w przeciwieństwie do analogowego, komponentowego standardu kabla HD, nie wszystkie standardy HDMI są takie same.
Standard HDMI przebył drogę prowadzącą przez około pół tuzina różnych odmian zanim ujrzał po raz pierwszy światło dzienne w grudniu 2002 roku. Każda kolejna wersja wyposażona była w nowe funkcje i oferowała większą funkcjonalność. Podczas gdy uaktualnienia standardów są powszechną praktyką, niektóre z nowych cech każdej kolejnej wersji HDMI są opcjonalne, co sprawia, że nawet najbardziej łebscy klienci są niepewni tego, co potrafi ich najnowszy gadżet.
Jednak aby położyć niepewności kres, HDMI Licensing, LLC, czyli agent odpowiedzialny za licencjonowanie specyfikacji HDMI, obwieścił w zeszłym tygodniu stworzenie nowego zbioru zasad wykorzystywania logo i znaku towarowego. Mają one służyć producentom do opisywania funkcjonalności ich produktów zapewnionej przez HDMI.
Oprócz stworzenia specyfikacji opisującej, że konkretne urządzenie obsługuje konkretną wersję HDMI, producenci muszą określić, które funkcje HDMI przypisane są której wersji, na przykład „HDMI (V.1.3 z Deep Color, x.v.Color).”
„Naszym celem podczas tworzenia nowego zbioru zasad wykorzystywania logo i znaku towarowego HDMI jest zapewnienie przemysłowi wspólnego języka służącego do opisywania funkcjonalności HDMI, a także jednolitych terminów, które jasno określą użytkownikowi wydajność,” powiedział Les Chard, szef HDMI Licensing. „Aby dodatkowo wspomóc producentów, sprzedawców detalicznych i instalatorów, którzy pomagają klientom podjąć właściwą decyzję, stworzyliśmy łatwą i przejrzystą mapę funkcjonalności HDMI wraz z terminologią. Teraz, dzięki nowym wskazówkom, wszyscy mogą wykonywać swoje zadania bardziej efektywnie.”
Sprzedawcy i producenci HDMI muszą wykorzystać znak towarowy i logo na wszystkich produktach, które sprzedawane będą po 17 października 2008 roku. Jednak tworzyć sprzęt zgodny z nowymi wytycznymi powinni już od teraz, począwszy od 17 października bieżącego roku.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!