Firmy Eidos Interactive, Warner Bros. Interactive Entertainment i NVIDIA poinformowały, że wersja Games for Windows LIVE nadchodzącej gry na licencji DC Comics - Batman: Arkham Asylum obsługiwać będzie technologię NVIDIA PhysX, pozwalającą na tworzenie niezwykle realistycznych środowisk wypełnionych w pełni interaktywnymi materiałami i obiektami. W rezultacie rozgrywka na komputerach PC będzie bardziej mroczna i realistyczna, a gracze będą mogli głębiej wciągnąć się w podróż Batmana do szpitala psychiatrycznego dla obłąkanych przestępców w Gotham City.
Technologia PhysX, sprzętowo akcelerowana przez obsługujące ją procesory graficzne NVIDIA GeForce, zapewnia głębsze zaangażowanie graczy w Batman: Arkham Asylum, dzięki wykorzystaniu mocy przetwarzania NVIDIA GPU do renderowania w środowisku obiektów fizycznych, które nie tylko współtworzą ogólny wygląd gry, ale także kreują wciągający i wiarygodny świat gry.
Dzięki technologii PhysX, gracze mogą przemierzać ciemne korytarze wypełnione wolumetryczną mgłą, reagującą na ruchy Batmana i pajęczynami, rozrywanymi przez bohatera. Podczas walki z pomocnikami Jokera rozrzucone papiery, puszki i inne śmieci tworzą poruszający się wir. Chyląca się ku upadkowi gotycka architektura dosłownie rozpada się w czasie gry: odpadają dachówki, filary rozpadają się przy uderzeniu, zaś kawałki pękającego szkła i gruzu ścielą się u stóp Batmana.
„Obsługa technologii NVIDIA PhysX pozwoliła nam wzbogacić pecetową wersję gry”, powiedział Sefton Hill, Game Director w firmie Rocksteady Studios. „Gdy Batman oddziałuje ze środowiskiem, stary szpital psychiatryczny tworzy bardziej wciągający i wiarygodny, dosłownie wsysający gracza świat”.
W grze Batman: Arkham Asylum gracze przeżyją ponurą przygodę, zgłębiając się w mroki Arkham Asylum – szpital psychiatrycznego dla obłąkanych przestępców w mieście Gotham. Poruszając się w cieniu wywoływać będą strach wśród swoich wrogów i walczyć z Jokerem oraz największymi złoczyńcami Gotham City. Korzystając z licznych gadżetów i umiejętności Batmana, gracze odkryją tryb Invisible Predator, pozwalający na cichą eliminację wrogów i spróbują zniweczyć szalony plan Jokera.
Platforma do tworzenia oprogramowania NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniczącego (middleware) zaprojektowanych tak, aby pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym. Aby wykorzystać technologię PhysX w grze Batman: Arkham Asylum, gracze muszą mieć kompatybilny GPU firmy NVIDIA oraz kopię wersji Games for Windows LIVE gry, która ukaże się w europejskich sklepach 18 września 2009 roku.
Batman: Arkham Asylum będzie także dostępna w wersjach dla konsol Xbox 360 firmy Microsoft oraz PLAYSTATION3 – w Europie już od 28 sierpnia 2009 roku.
Więcej informacji na temat gry znaleźć można na stronie www.batmanarkhamasylum.com, zaś dodatkowe informacje o technologii NVIDIA PhysX dostępne są na stronie www.nvidia.pl/physx.
źródło: informacja prasowa
Komentarze
27