Battlefield 4 działać będzie dzięki Mantle aż 45% szybciej niż na identycznym komputerze korzystającym z DirectX.
Na targach CES 2014 pojawiło się również AMD. Skoro tak, to nie mogło zabraknąć kilku słów na temat technologii Mantle. Wciąż trwają spory na temat tego, czy trzeba mówić tutaj o rewolucji, czy też jedynie o małej ewolucji względem tego co oferuje obecnie DirectX. Zdaniem AMD, zdecydowanie o tym pierwszym.
Grą, która jako pierwsza korzystać będzie z technologii Mantle zostanie Battlefield 4. Stosowana aktualizacja miała pojawić się w grudniu, ale jej premiera została opóźniona i ostatecznie zadebiutować ma ona w tym miesiącu. Ponownie otrzymujemy zapewniania, że jest na co czekać.
Na wspomnianych targach odbyła się prezentacja Battlefielda 4 korzystającego z dobrodziejstw Mantle. Niestety do sieci trafiło bardzo mało materiałów. Najważniejszą informacją są jednak słowa przedstawicieli AMD. Wedle nich, Battlefield 4 działać będzie dzięki Mantle nawet o 45% szybciej niż na identycznym komputerze korzystającym z DirectX.
Brzmi ciekawie i z pewnością obietnice te będą po premierze aktualizacji szybko weryfikowane. Na tę chwilę pozostaje nam jedynie krótki filmik z konferencji, ale niestety nie jest on szczególnie miarodajny ze względu na słabą jakość nagrania.
Źródło:dsogaming
Komentarze
120Skoro układy AMD są w obydwu konsolach nowej generacji to firma stara się teraz zrobić pomost między konsolami a PC. Na pewno będzie bardzo wygodne dla developerów.
I zająć się wreszcie poprawą architektury i technologii.
Ale jest tylko jedno ale....
Pamiętne przereklamowane zapowiedzi w ostatnim czasie rożnych produktów od AMD.
Nowe API faktycznie można uzać za rewolucyjne, ale to tego potrzeba projektu i silnika od podstaw zaprojektowanego pod Mantle.
To o czym mówię to przy milionie drawcalli to GL_ARB_multi_draw_indirect, które w core OpenGL jest od wersji 4.3 (glMultiDrawElementsIndirect)... jeszcze więcej możesz osiągnąć na kartach Nvidii z GL_NV_bindless_multi_draw_indirect
To nie jest tak, że rozwój OpenGL zatrzymał się w 2003 na VBO, a idzie ostatnio bardzo dynamicznie (gdzie wszystko co starsze niż VBO już zostało wyrzucone).
Gdyby nie fakt ze firma podupadla, to moze i dzis glide by zyl.
http://proline.pl/?n=szykuje-sie-nam-nowa-wojna-miedzy-nvidia-amd
API OpenGL i DirectX jest jak najbardziej natywne dla sterownika - to, że istnieje implementacja w wielu sterownikach nie ma nic do rzeczy. Inna sytuacja byłaby gdyby AMD postanowiło na implementacji Mantle dodać nakładkę w postaci tłumacza OpenGL do Mantle (jak Sony przykładowo zrobiło w PS3 gdzie PSGL był tylko tłumaczem dla libgcn przez co nikt go nie chciał używać, bo nie był natywny, a był dodatkową warstwą abstrakcji). Na szczęście na PC obecnie sterownik DirectX sam gada ze sprzętem, bez jakiegoś dodatkowego API, sterownik OpenGL jest osobnym sterownikiem gadającym bezpośrednio ze sprzętem i Mantle jest osobnym sterownikiem gadającym bezpośrednio ze sprzętem. Co innego takie OpenCL, które u Nvidii jest tłumaczone do CUDA i działa przez sterownik CUDA.
Co do sprawy grafiki w grach, czy ktoś słyszał o zaimplementowaniu do gier technologii NURBS tak opiewanej parę lat temu?