Battlefield V dostał wsparcie ray-tracingu (sprawdzamy różnice w wydajności) [AKT.]
Battlefield V po dzisiejszych aktualizacjach (włączając w to aktualizacje Windows i sterowników) otrzymał w końcu wsparcie ray-tracingu w czasie rzeczywistym. Jakich różnic można się spodziewać?
Aktualizacja 15.11.2018
W związku z pierwszymi testami wydajności DXR w Battlefield V NVIDIA opublikowała oświadczenie, które generalnie uspokaja nieco nastroje i pozwala z większym optymizem spojrzeć na przyszłość ray-tracingu w grach. Z pewnością pierwsze wejście ray-tracingu na rynek nie było tak dobrze przygotowane jak chcieliby tego "Zieloni", ale trwają prace nad poprawą sytuacji.
- W przypadku aktualnej wersji NVIDIA sugeruje ustawienie opcji „DXR Raytraced Reflections Quality” na „Low”, ponieważ inne ustawienia mogą powodować problemy, o których można przeczytać na forum EA (szczególnie dotyczy to ustawienia „Medium”). Odpowiednia łatka jest już przygotowywana.
- Aktualnie NVIDIA nie rekomenduje przeprowadzanie testów na mapach, na których występują duże ilości liści („Liberte” oraz „Tirailleur”), ponieważ są tam obserwowane duże spadki wydajności po włączeniu DXR, co nie powinno mieć miejsca. Przyczyna jest aktualnie badana.
- NVIDIA sugeruje wyłączenie w grze poniższych opcji gdy włączony jest tryb DXR, co ma pozytywnie wpłynąć na jakość wyświetlanej grafiki: Chromatic Aberration, Film Grain, Vignette, Lens Distortion.
News z 14.11.2018
Stało się! Battlefield V został pierwszą grą ze wsparciem ray-tracingu w czasie rzeczywistym. Oczywiście opcja ta jest dostępna wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych NVIDIA Turing. Testy najnowszych kart GeForce RTX możecie oczywiście znaleźć na naszych łamach.
Wkrótce na benchmark.pl pojawi się recenzja w której dokładnie i dogłębnie zbadamy wpływ ray-tracingu na wydajność w Battlefield V oraz czy ta technologia ma znaczący wpływ na jakość wyświetlanej grafiki.
Aby zaostrzyć wam apetety dziś prezentujemy szybkie porównanie w formie wideo. Sprawdzamy z jaką szybkością działa gra z włączoną technologią DXR i wyłączoną. Battlefield V został uruchomiony w rozdzielczości 2560 x 1440 i ustawieniach Ultra. Wykorzystaliśmy API DirectX 12, które to po dzisiejszych poprawkach w końcu działa poprawnie (a przynajmnie wszystko na to wskazuje - zniknęły mikroprzycięcia).
W platformie testowej znajdowała się karta NVIDIA GeForce RTX 2080 (bez Ti) Founders Edition. Wspierał ją procesor AMD Ryzen Threadripper 1950X z czterokanałowym RAM 2933 MHz.
Niestety, jak widać spadek wydajności jest bardzo znaczący. Wkrótce przedstawimy wam więcej testów i porównań!
Źródło: informacja własna
Komentarze
68Na low wydajność nawet w 1440p jest dobra (71fps), ale widać jednak widoczną różnicę w jakości tak samych odbić jak i ilości powierzchni, które odbijają światło.
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/images/comparison1-low.jpg
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/images/comparison1-ultra.jpg
Nie wygląda to zbyt zachęcająco, w dodatku karty RTX padają jak muchy. Gościowi z poniższego linku karta spłonęła.
https://hardforum.com/threads/evga-2080-ti-xc-burst-into-flame.1971627/
kup RTX3080Ti za jedyne 9999 zł!!! z RayTracing 2.0,
w końcu płynne 60fps w 4K, Kup teraz!
Po za tym te newsy potwierdzają moją myśl iż kupowanie takich nowinek jest głupotą. No i masowe awarie i samo-zapłony. Osobiście współczuję tym niecierpliwym co musieli sprzedać wszystko tylko by dobyć tę kartę.
Nowa, niesprawdzona, nie obsługiwana przez żadną grę z niewiadomą przyszłością technologia w którą pakuje się kasę za roczne oszczędności.
Przynajmniej ma się 60+ FPSów w UHD. Zawsze to plus o którym mimo wszystko nie powinno się zapominać.
Według mnie wszystko zależy od przyszłej generacji konsol. Jeżeli one będą miały GPU ogarniające RTX to ta technologia się rozwinie, zostanie zoptymalizowana i będzie powszechnie używana.
Ogólnie mimo że w tej chwili jedyne co zauważalnego
nam przynosi to 3-krotny spadek FPSu to uważam że w ciągu najbliższych kilku lat to w grach które od podstaw będą wspierały RTX zauważymy największy skok jakościowy. Szczególnie jeżeli będą to gry których akcja dzieje się w miastach i pomieszczeniach, gdzie jest dużo płaszczyzn od których odbija się światło. Ogólnie dobrym tytułem w którym RTX mógłby pozamiatać byłby Cyberpunk, no ale pożyjemy zobaczymy.
Ufff, nadal mogę grać we wszystkie gry, te bez wsparcia RT też, nadal zapierd... wydajnościowo i jakościowo, wszystko śmiga płynnie - dziwne nie? A jak mi się zamarzy pooglądanie nowych technologi to robię suwakiem ON - bo mam taką możliwość, w innych czipsetach tego nie ma, wiec WTF?
Nie czuje się tez wydymany na kasę, nie musiałem nic sprzedawać, po prostu kliknąłem kupuj i to wszystko, naprawdę to jest proste.
Swoją drogą, w tego typu dyskusjach widać jak bardzo niektórych ból dupy uwiera w temacie RTX.
Ryczą przeważnie najwięcej Ci, którzy nie maja i mieć nie będą, bo to za wysokie progi, wiec wylewają żale w necie. Gdyby jednak jakimś cudem owy obiekt szydzenia posiedli to zgoła odmienne zdanie prezentować by zaczęli, jestem o tym przekonany.
Jeśli nawet jak wróżycie się coś z RTX stanie, spłonie, pamięci zaszwankują to najzwyczajniej w świecie obowiązuje 3 letnia gwarancja więc problem to żaden. Jak za te 3 lata gwarancja się skończy to się wymieni na nową.
I zamiast użalać się na forum na sytuację, czy obrzucać błotem Nvidie, robię to do czego ta karta została zrobiona, po prostu jej używam :)