Jeszcze w tym roku w gronie banków udostępniających standard BLIK swoim klientom pojawi się Raiffeisen Bank Polska. Będzie już dziewiąty.
BLIK to standard, umożliwiający dokonywanie prostych, wygodnych i bezpiecznych transakcji za pomocą smartfona. Aby z niej skorzystać, trzeba mieć zainstalowaną aplikację bankowości mobilnej, która współpracuje z tym rozwiązaniem. Dobra wiadomość jest taka, że jest to coraz mniejszy problem.
Obecnie ze standardu BLIK korzystać mogą klienci banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank (i Orange Finanse), PKO Bank Polski (i Inteligo), Getin Noble Bank oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Już wkrótce (a konkretnie w drugiej połowie roku) dołączy do nich Raiffeisen Bank Polska, mający około 750 tysięcy klientów indywidualnych i korporacyjnych.
„Kolejny bank z krajowej czołówki podpisał umowę o uczestnictwo w systemie BLIK i po okresie wdrożenia zaoferuje naszą usługę swoim klientom. Jestem z tego bardzo zadowolony, bo BLIK zyskuje coraz większe uznanie na rynku i potwierdza swoją pozycję jako powszechna, szybka i wygodna metoda płatności. (…) Mamy nadzieję, że wkrótce dołączą do nas kolejne banki” – komentuje Grzegorz Długosz z Polskiego Standardu Płatności.
Co to jest BLIK?
BLIK usprawnia płacenie w stacjonarnych sklepach i lokalach (ponad 180 tysięcy kompatybilnych terminali płatniczych) oraz w e-sklepach (dzięki metodzie „jednego kliknięcia”). Umożliwia też wypłacanie pieniędzy z bankomatów (około 15 tysięcy obsługiwanych urządzeń) oraz wykonywanie szybkich przelewów P2P (w wybranych bankach). Obecnie zarejestrowanych w BLIK jest 3,5 miliona użytkowników.
Źródło: Polski Standard Płatności, Raiffeisen Bank Polska
Komentarze
11