W Zjednoczonych Emiratach Arabskich pojawił się klient, który chce wykorzystać technologię napędzającą BLIKA.
BLIK cieszy się dużą popularnością. Ten prosty i szybki sposób na realizację transakcji przez Internet, w sklepach stacjonarnych czy przy bankomatach, jest jednak na razie zarezerwowany wyłącznie dla Polaków. Choć planowana jest ekspansja, w najbliższym czasie pewnie się to nie zmieni. Nie oznacza to jednak, że technologia w ogóle nie zostanie wykorzystana za granicą.
Polski Standard Płatności (czyli operator BLIKA) i DXC Technology (a więc jego partner technologiczny) poinformowali o nawiązaniu współpracy z klientem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, który wyraził zainteresowanie rozwiązaniem napędzającym (dynamicznie zyskujący popularność w naszym kraju) system transakcyjny.
„Rosnąca popularność, przede wszystkim dzięki wygodzie i bezpieczeństwu, a także możliwości dalszego rozwijania BLIKA są doceniane i dostrzegane nie tylko w Polsce. Dzięki temu, że rozwiązanie zostało sprawdzone i zyskało uznanie wśród klientów w Polsce, można z powodzeniem prezentować je w innych krajach, gdzie tworzone są nowoczesne systemy płatności mobilnych. W efekcie eksport polskiej technologii za granicę był kwestią czasu” – skomentował Dariusz Mazurkiewicz, prezes PSP.
Technologia będąca sercem BLIKA zostanie wykorzystana w ZEA do utworzenia rozwiązania do obsługi płatności za usługi publiczne. Jego produkcyjne uruchomienie zostało zaplanowane już na przyszły rok, a więc nie są to plany szczególnie odległe. Nie ma zresztą powodu, żeby były, ponieważ system ten jest odpowiednio zoptymalizowany i może być zarazem integrowany z istniejącymi aplikacjami bankowości mobilnej, jak i dostarczany w postaci odrębnego programu.
Choć w Zjednoczonych Emiratach Arabskich system będzie ograniczony do usług publicznych, zasady działania będą takie same. Użytkownicy będą mogli zatem wykonywać transakcje bez konieczności korzystania z karty płatniczej.
„Wierzę, że po sukcesie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich inne kraje w tej okolicy też zdecydują się na wprowadzenie polskiej technologii. Pod względem nakładów inwestycyjnych ten projekt jest dość łatwy do skalowania” – dodał Łukasz Buczko, członek zarządu DXC Technology Polska.
Źródło: Polski Standard Płatności, Clear Communication Group. Foto: BLIK Mobile
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!